۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲

بازگشت قریب الوقوع طالبانی به عراق

پزشک ویژه رئیس جمهوری عراق از بهبود قابل ملاحظه حال وی که در بیمارستانی در آلمان بستری است و بازگشت قریب الوقوعش به عراق خبر داد.
کد خبر : ۱۱۳۷۳۳
صراط: به نقل از رسانه های عراق، حال جلال طالبانی با بهبود همراه بوده به طوری که می تواند به زودی به عراق بازگردد.

پزشک مخصوص جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق اعلام کرد حال جلال طالبانی به طور قابل ملاحظه بهبود یافته است. وی پیش بینی کرد طالبانی با بهبود حالش به زودی به عراق بازگردد چرا که غیبت وی، تاثیر زیادی بر روند سیاسی عراق گذاشته است.

نجم الدین کریم که استاندار کرکوک است در گفتگو با پایگاه المدی برس اعلام کرد وضع جسمانی جلال طالبانی با بهبود مستمر همراه است و طی برهه اخیر بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. در آخرین دیدار با طالبانی در یکی از بیمارستانهای آلمان، او را در وضع جسمانی و سلامتی خوبی دیدم، وی بر خلاف یک ماه پیش که او را دیدم، چندین بار در روز در باغ بیمارستان قدم می زند.

کریم که عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق به ریاست طالبانی هم به شمار می رود، اظهار داشت مراحل درمانی رئیس جمهوری همچنان ادامه دارد و پیش بینی می کنم وی به زودی به عراق بازگردد.

رئیس تیم پزشکی رئیس جمهوری عراق خاطر نشان کرد غیبت جلال طالبانی، تاثیر زیادی بر اوضاع عمومی عراق به ویژه روند سیاسی گذشته است .

کریم در ۱۷ می ۲۰۱۳ در یک نشست مطبوعاتی در آلمان گفته بود وضع جسمانی طالبانی بسیار خوب است و روز به روز بهتر می شود.

چهار روز پس از درخواست دادستانی کل عراق از اسامه النجیفی رئیس پارلمان این کشور برای انجام اقدامات قانونی در خصوص خالی بودن منصب ریاست جمهوری برای مدت طولانی، تصاویری از جلال طالبانی به همراه تیم پزشکی اش از سوی پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان عراق منتشر شد.

این در حالی است که فراکسیون ائتلاف کردستان در پارلمان عراق، درخواست دادستانی این کشور را بر خلاف قانونی اساسی توصیف و تاکید کرد این مسئله در چارچوب اختیارات دادستانی کل قرار ندارد، زیرا قانون اساسی به طور واضح، چگونگی انتخاب رئیس جمهوری را مشخص کرده است.

طالبانی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ پس از بستری شدن در شهرک پزشکی بغداد برای تکمیل درمان به آلمان منتقل شد و همچنان تحت مداوا قرار دارد.

به گفته استاندار کرکوک، تیم آلمانی مسئول مداوای جلال طالبانی درباره بهبود وضع جسمانی رئیس جمهوری عراق خوش بین است.
منبع: فارس