۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰

نوری‌همدانی: هیچ‌نامزدی‌رامعرفی‌نکرده‌ایم

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حماسه سیاسی 24خرداد و انتخاب کاندیدای اصلح گفت: ما تاکنون هیچ مصداقی را معرفی نکرده‌ایم و معین هم نخواهیم کرد، هرکسی هم اگر بخواهد از زبان ما چیزی را نقل کند بیجاست.
کد خبر : ۱۱۴۶۸۴
صراط:این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به قیام 15 خرداد حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام(ره) قیام خود را از مسجد اعظم و با فریادهای کوبنده و تشریح اوضاع مفاسد رژیم پهلوی آغاز کرد .

وی خاطرنشان کرد: حرکت امام راحل، یک حرکت مثبت و جهانی بودکه موجب تحولی بزرگ در جهان شد و سعادت و عزت و سربلندی را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با بیان این‌که «اثر دیگر حرکت امام(ره)، موجب ترس و ناامیدی استکبار، اسرائیل و آمریکا و به انزوا کشاندن ابرقدرت‌ها شد» اظهار کرد: امروز مراکز وهابیت در جهان، به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده است.

نوری همدانی گفت: آل سعودبه اسرائیل اطمینان می‌دهد که اسلحه‌های خود را سوی اسرائیل نشانه نمی‌رود؛ اما برای کشتن مردم در سوریه بحرین و افغانستان به کار می‌گیرند.

وی با اشاره به چهارده خرداد اظهار کرد: 14خرداد، فکر و اندیشه و فرهنگ امام را باید همشیه با همان توفندگی و عظمت نگاه بداریم.

وی دربخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و با بیان این‌که «دشمنان اسلام به نظام و انقلاب ما چشم دوخته‌اند» افزود:

هرچه قدر این انتخابات گرم و پر شور و حماسه‌ای برگزار شود، باعث بالا رفتن ظرفت اسلام و انقلاب خواهد بود.

این مرجع تقلید گفت: ما تاکنون هیچ مصداقی را معرفی نکرده‌ایم، و معین هم نخواهیم کرد. هر کسی هم اگر بخواهد از زبان ما چیزی را نقل کند بیجاست.

وی با تاکید بر این‌که «مردم باید بیدار و هوشیار باشند شخص اصلح را انتخاب کنند» شخص اصلح باید دارای شاخص‌های تدین،ایمان، اخلاص عمل برای عملی کردن ارزش های اسلامی و رضایت خدا باشد.

وی با اشاره به دومین خصلت شخص اصلح گفت: اعتقاد کامل به ولایت فقیه که ارکان مهم نظام اسلامی است از دیگر ویژگی کاندیدای اصلح است.

نوری همدانی با بیان شخاصه‌های سوم و چهارم شخص اصلح تصریح کرد: درک صحیح از همه مشکلات جامعه اعم از اقتصادی، فرهنگی داخلی و خارجی،داشته باشد، از قاطعیت اراده قوی برخوردار باشد بعد از پی بردن به مشکلات آن‌ها را برطرف نماید.

وی تصریح کرد: رییس‌جمهور آینده باید مدیریت خود را برا اساس رعایت حقوق مردم بنیان کند؛ مردمی بودن، و مردمی زیستن و نسبت به مردم مهربان و دلسوز بودن برای کسی که قوه اجرایی را برعهده خواهد گرفت لازم است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امیدواریم ان‌شالله تعالی هرکس در حد توان خود، سعی کند یک انتخاب بسیار صحیح را داشته باشد.
برچسب ها: نوری نامزد صراط