۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷

ائتلاف عارف و روحانی : آری یا نه؟

رئیس ستاد روحانی در استان تهران با بیان اینکه ائتلاف مورد توافق همه است تصریح کرد: هنوز کارگروه به نتیجه نهایی برای ائتلاف میان روحانی و عارف نرسیده است.
کد خبر : ۱۱۵۰۶۸

صراط:حسن اکبری رئیس ستاد روحانی در استان تهران عصر امروز (پنجشنبه) طی نشست خبری که در محل ستاد مرکزی حزب اعتدال توسعه برگزار شده بود درباره ائتلاف آقایان روحانی و عارف اظهار داشت: در مورد ائتلاف عارف و روحانی کارگروهی تشکیل شده که مورد وثوق تمام حزب‌ها و جریان‌هایی که دوستدار ائتلاف بین این دو کاندیدا هستند تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اصل ائتلاف مورد توافق همه است ادامه داد: هنوز کار گروه به نتیجه نهایی نرسیده است.

رئیس ستاد روحانی در استان تهران در مورد همایش حامیان حسن روحانی در سالن 12 هزار نفری افراسیابی گفت: این همایش از مدت‌ها قبل طراحی شده بود که توسط احزاب و جریان‌ها به ویژه حزب اعتدال توسعه که از طرفداران آقای روحانی هستند قرار است برگزار شود و تلاش‌های وسیعی برای باشکوه شدن این همایش صورت گرفته است.

اکبری افزود: تمام مراحل قانونی برای برگزاری همایش 12 هزار نفری در سالن افراسیابی طی شده و امروز نیز بنده به فرمانداری تهران برای هماهنگی‌های بیشتر رفته‌اند اما شاید این همایش برگزار نشود چراکه صاحب سالن افراسیابی خود یکی از کاندیدای شورای شهر محسوب می‌شود و می‌گوید که در همان تاریخ می‌خواهد برای خودش همایش برگزار کند درحالی که ما از ماه‌ها قبل تمهیدات لازم را صورت داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در طول 7 سال گذشته با انحطاط اخلاقی در سطح جامعه مواجه هستیم تصریح کرد: امیدواریم با روی کار آمدن آقای روحانی این شیب تند اخلاقی متوقف شود؛ مخالفت‌ها برای برگزاری همایش انتخاباتی آقای روحانی مصداق بارز انحطاط اخلاقی است که عده‌ای صرفاً برای رسیدن به اهداف سیاسی خود حاضرند اخلاق را زیر پا بگذارند.

رئیس ستاد روحانی در استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی اصلاح‌طلب است که بخواهد با آقای عارف ائتلاف کند اظهار داشت: آقای روحانی به معنای قاموسی کلمه اصلاح‌طلب به تمام معناست و اگر کسی به این معنا اصلاح‌طلب نباشد دچار تحجر و جنون فکری می‌شود.

اکبری ادامه داد: قرابت گفتمانی آقای روحانی با آقای عارف منشاء این است که آقای عارف اصلاح‌طلب در معنای مسطح کلمه است و آقای روحانی نیز در معنای قاموسی کلمه. بنابراین آقای روحانی و آقای عارف در یک سمت تقسیم‌بندی‌ها بین این 6 کاندیدای دیگر قرار دارند.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری بر این اساس که چرا تبلیغاتی از آقای روحانی به صورت میدانی دیده نمی‌شود خاطرنشان کرد: ما کار ایجابی می‌کنیم و قبول هم داریم که در کشور کار ایجابی کردن زیاد خریدار ندارد اما همین که یک جریان دیگر دیگری را تخریب می‌کند و ناسزا می‌گوید همه آن جریان را می‌شناسند و شاید به آن جریان رای هم بدهند اما ما هم قسم شده‌ایم که کار ایجابی انجام دهیم و آقای روحانی نیز علی‌رغم کاندیدا بودنشان در کثرت روحانی هستند و بعضی کارها که در انتخابات توسط ستاد‌ها انجام می‌شود در شان ایشان نیست.

رئیس ستاد روحانی در استان تهران اضافه کرد: مردم اگر با گفتمان آقای روحانی آشنا شوند انتخاب نهایی را انجام خواهند داد چرا که گفتمان وی جذاب‌تر و راه برون‌رفت از وضعیت فعلی است.

اکبری در ادامه سخنان خود گفت که به نظر‌سنجی‌ها اعتقادی ندارم چرا که نظر سنجی‌ها پایه علمی ندارد و به گفته وی اگر نظر‌سنجی‌ها به روش علمی نیز صورت بگیرد به خاطر ساختار جمعیتی و مردم‌شناسی در جمهوری اسلامی ایران چندان جوابگو نخواهد بود. بنابراین ما نظر‌سنجی‌ها را دنبال می‌کنیم اما جدی نمی‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در نظرسنجی‌ها رای آقای عارف بیشتر از روحانی باشد آیا آقای روحانی به نفع ایشان کنار می‌رود اظهار داشت: بعید می‌دانم که در روند انتخابات رای آقای روحانی کمتر از عارف باشد اما هر چیزی در مملکت ما ممکن است اما اگر چنین چیزی باشد بزرگان ما تصمیم می‌گیرند.

اکبری در پاسخ به پرسش دیگری بر این اساس که فقط مشکل همایش انتخاباتی آقای روحانی محل برگزاری همایش است یا مسائل امنیتی اظهار داشت: ظاهرا در دو برنامه جماران و تشییع جنازه آیت‌الله طاهری اصفهانی حساسیت‌هایی ایجاد شده است اما امیدواریم اتفاقاتی که خارج از کنترل ستاد ما بوده دلیلی بر این نباشد که ما را از حقوق قانونی خود منع کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
محمد مرتضوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۵
۱
جنابان روحانی وعارف متعلق به جریان غیر تمامیت خواه هستند همکاری این دو عزیز دولت کارآمد و معقولی را نوید میدهد