۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۲
این خبر در حال تکمیل است

مشروح سخنان غرضی در شبکه خبر

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه استانداران را با رای‌گیری تعیین می‌کنم گفت: اختیارات قابل انتقال رئیس‌جمهور را به استانداران می‌دهم.
کد خبر : ۱۱۵۱۱۶

صراط:سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه در شبکه خبر به تشریح برخی از رویکردهای خود در عرصه‌های مختلف پرداخت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره سیاست داخلی با بیان اینکه باید ابتدا سیاست داخلی را تعریف کنیم، اظهار داشت: سیاست داخلی استعداد مردمی است که در آن محدوده جغرافیایی زندگی می‌کنند، و انعکاس می‌یابد.

غرضی با تاکید بر قانون اساسی انعکاس ملی است و به اندازه کافی ظرفیت تولید کرده است، گفت: 2/98 درصد با استعداد خود به این ظرفیت‌ها رای داده‌‌اند، البته تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یادآور شد: در این سی و اندی سال که در کشور فعالیت می‌کنم، هیچگاه با مانع قانون اساسی روبرو نشده‌ام.

وی با اشاره به بخش‌های قانون اساسی که به اقتصاد مرتبط است، خاطرنشان کرد:‌طبق قانون دولت باید خدمتگزار باشد و نباید در اموال خصوصی و عمومی دخالت کند.

غرضی از این تعبیر استفاده کرد که دولت نباید دستش در جیب فقرا باشد و با بیان اینکه تورم دست کردن دولت در جیب ملت است، تصریح کرد:‌در این مسائل از قانون اساسی غفلت شده و ما باید قانون را به درستی اجرا کنیم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره کابینه احتمالی‌اش گفت: هر کس که در کشور دارای استعداد بوده و کارش را به نتیجه رسانده است، می‌تواند فعالیت کند و قدم همه آنها روی چشم من است.

وی درباره نحوه تعیین استانداران نیز گفت: حتما استانداران را با مکانیزم رای‌گیری تعیین کرده و آنها را برای 4 سال نگه می‌دارم؛ اختیارات قابل انتقال رئیس جمهور را به استانداران می‌دهم.

غرضی با بیان اینکه استانداری که رأی مردم را بر طبق مقررات و قانون بدست آورده تابع جریان مرکزی است، اظهار داشت:‌ با این مکانیزم استاندار تعیین و برای مردم به درستی کار می‌کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که اگر استاندار از مرکز تبعیت نکرد، چه برخوردی با وی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:‌طبق قانون هر کس هر حکمی را بدهد، می‌تواند آن را پس بگیرد و برای اینکه آرای مردم نیز دچار مشکل نشود، دوباره از آنها رأی‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها تهران رشد کرده و بزرگ شده و ما بیشتر از چند شهر آباد در کشور نداریم،‌ تصریح کرد: بقیه شهرها در تمام توان‌ها خلع شده‌اند و بایستی برنامه‌ای برای آبادی سایر شهرها داشته باشیم.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شهرهای آباد سایر کشورهای جهان هم اشاره کرد و با اعلام اینکه مطالبات فراوانی در زمینه شناسایی کشورهای جهان داشته از برخی ویژگی‌های شهرهای آباد آن کشورها سخن گفت.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که از کدام وزرا در کابینه‌تان استفاده خواهید کرد، گفت: کسانی که توانایی انجام کاری را دارند باید رضایت سه گروه مجلس، دولت و مردم را جلب کنند.

غرضی با تاکید بر اینکه من رای اعتماد نصف به علاوه یک به وزیر را اصلا قبول ندارم، خاطرنشان کرد: وزرا باید از مجلس رای 95 درصد را کسب کنند و بنده نیز زمانی که وزیر شدم رای 80 درصدی مجلس را داشتم که به پشتوانه آن توانستم کارهای زیادی انجام دهم.

وی با بیان اینکه اعتبار من به مجلس است، تصریح کرد: من برای کسب رای حداکثری در مجلس می‌نشینم  و به آنها می‌گویم ده نفر را شما به من معرفی کنید و دو نفر را من معرفی می‌کنم و می‌گویم من تا اجماع آرا را از مجلس نگیرم، بیرون نمی‌روم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به سوالی بر این اساس که معاون اول شما در کابینه دولت چه کسی خواهد بود، اظهار داشت:‌ باید ابتدا اجازه بدهیم تا مردم نسبت به اهداف تصمیم بگیرند وقتی این تصمیم گرفته شد مصداق‌ها فراوان هستند چراکه بنده وارث 33 سال حکومت ایران هستم.

غرضی با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی استعدادهای زیادی وجود دارد، ادامه داد: ما نباید به سراغ اشخاص برویم بلکه باید روش را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بنده روش مونتسکیو را قبول ندارم، روش مونتسکیو را عامل اصلی چپ و راست‌ها در دنیا دانست و گفت: در اسلام بر اجماع تاکید شده است و  مونسیکو این را تشخیص نمی‌دهد بنابراین دنیا با تبعیت از روش این شخص 200 سال در ضرر زندگی می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بنده در طول خدمت 33 ساله‌ام هیچ جلسه‌ای را اداره نکردم مگر اینکه آن مجلس را به اجماع برسانم.

غرضی با پذیرش این نظریه مجری برنامه که اجماع شاید تصمیم‌گیری را کند کند، خاطرنشان کرد: شاید اجماع کندی به وجود آورد اما بهتر از این است که در اجتماع برود و بعد با بن‌بست مواجه شود بنابراین انعکاس اجماع در اجتماع بیشتر است.

وی در بخش سیاست خارجی نیز سایه تورم، گرانی و عدم تولید را سبب طمع دشمنان به یک کشور دانست و اظهار داشت: اگر بیکاری، تورم و عدم جریان سلامت در کشوری حاکم باشد کشورهای دیگر به آن منطقه مثل یک آدم ورشکسته نگاه می‌کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شاید یک کشور از لحاظ اجتماعی، نظامی و اطلاعاتی قوی باشد اما کشورهای دیگر وقتی به ما نگاه می‌کنند تنها این را نمی‌سنجند بنابراین اگر می‌خواهیم در سیاست خارجی مورد طمع دشمنان واقع نشویم باید انعکاس ما در جامعه جهانی متناسب با نرخ مناسب باشد.

غرضی در بخش دیگر از سخنان خود بیکاری و عدم مهارت را علت طمع دشمنان به جوانان کشور و همچنین به دام افتادن در سیاست‌های رسانه‌ای شبکه‌هایی چون VOA و BBC برشمرد.

وی با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه در طول تاریخ هیچ مشکلی نداشته‌ایم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به ما فشار می‌آورند که شما می‌‌خواهید انرژی هسته‌ای بسازید در حالی که همه اینها برای این است که جمهوری اسلامی ایران را تابع مقررات خود کنند و ما این را نمی‌پذیریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مورد مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: من مذاکره با آمریکا را درست نمی‌دانم اما آمریکا اگر بخواهد ضربه‌ای به ایران بزند حتما یکی خواهد خورد. چرا که ما و آمریکا در میدان عمل جواب خود را داده‌ایم.

ادامه دارد...

منبع: فارس
برچسب ها: غرضی شبکه خبر صراط
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم