۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

مروری بر فصل لس آنجلس لیکرز

تیم پرطرفدار بسکتبال لس آنجلس لیکرز در فصل 2013 از شروع پرستاره تا حذف در مرحله اول پلی آف، فراز و نشیب زیادی داشت که در این گزارش به مرور آن می پردازیم.
کد خبر : ۱۱۵۱۵۰
در حالی که با جمع شدن چهار ستاره بزرگ در ترکیب اولیه لیکرز،‌انتظار می رفت فصل 2012-2013 به یکی از موفقترین فصل های این تیم تبدیل شود‌، اوضاع از همان ابتدا برعکس نشان داد و این تیم پرطرفدار به زحمت تا مرحله پلی آف رسید. در زیر اتفاقات مهم فصل لیکرز را مرور کنید:

1- امضاء قرارداد با استیو نش

تیم لیکرز در روز 11 جولای 2012 با استیو نش گارد رأس قدیمی و دارنده دو عنوان با ارزشترین بازیکن لیگ قراداد بست. کوبی برایانت و باشگاه در این دوره به دنبال بازیکنی بودند که مشکل پست یک تیم را بعد از جدایی درک فیشر حل کند.










2- دوایت هاوارد وارد می شود

بعد از استیو نش، مسئولان باشگاه موفق به جذب دوایت هاوارد برنده سه جایزه دفاعی سال در یک نقل و انتقال چهار جانبه بین چهار باشگاه شدند. این انتقال با از دست دادن اندرو باینوم صورت گرفت که بعدها با مصدومیت باینوم در تمام فصل مشخص شد، انتقالی عاقلانه بوده است.

3- اولین بازی دوایت هاوارد

دوایت هاوارد اولین بازی با پیراهن تیم جدید خود را روز 21 اکتبر و درست یک هفته قبل از شروع فصل جدید انجام داد. ستاره جدید لیکرز 19 امتیاز مقابل ساکرامنتو به دست آورد هر چند تیم در این بازی 99 بر 92 شکست خورد.

4- انتخاب براون به عنوان سرمربی تیم

از همان ابتدا بسیاری از کارشناسان به انتخاب مایک براون به عنوان سرمربی جدید لیکرز بدبین بودند. مربی سابق کاوالیرز برنامه بازی لیکرز را به حمله پرینستون تغییر داد و یکی از بدترین رکوردهای تیم با هشت شکست در بازیهای پیش فصل رقم خورد.

5- مصدومیت استیو نش

استیو نش گارد رأس جدیدتیم در دومین بازی فصل با مصدومیت در پای چپ روبرو شد و دو ماه از لیگ را از دست داد. لیکرز شرایط بسیار سختی را بدون نش تجربه کرد و در جدول کنفرانس غرب هم سقوط به رده های پایین را تجربه کرد.


6- اخراج مایک براون

بعد از شروع فصل جدید با یک برد و چهار باخت و همچنین مشکلات سرمربی جدید با کوبی برایانت، تیم لیکرز با مایک براون خداحافظی کرده و برنی بیکرستف دستیار براون به طور موقت جای وی را گرفت. باشگاه به طور همزمان چند گزینه را برای هدایت تیم در ادامه فصل زیر نظر گرفت.

7- تلاش لیکرز برای بازگرداندن فیل جکسون

بعد از اخراج مایک براون، شایعاتی در مورد مربی بعدی تیم شنیده می شد و رسانه ها به سرعت نام فیل جکسون را به عنوان اصلی ترین گزینه جایگزینی براون مطرح کردند. مسئولان تیم حتی ملاقاتی هم با جکسون داشتند اما در نهایت به گزینه دیگری رسیدند.

8- استخدام مایک دی آنتونی به عنوان سرمربی جدید

مسئولان لیکرز در حرکتی غافلگیر کننده مایک دی آنتونی یک مربی متخصص حمله را برای هدایت تیم در هم ریخته خود استخدام کردند. تیم در ابتدا در دفاع هم مشکلات زیادی داشت و رسانه ها انتقادات خود را به سرعت شروع کردند.

9- مشکلات پائو گسول

گسول در بیشتر فصل با مشکل مصدومیت زانو دست و پنجه نرم می کرد و علاوه بر آن با سیستم تیم هم مشکلاتی داشت. بازیکن اسپانیایی لیکرز پایین ترین آمار را در امتیازات و ریباند داشت.

10- اولین نشانه های ضعف تیم

لیکرز از همان ابتدای فصل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و تا شب سال نو میلادی هم رکورد 15 برد و 16 باخت را به جا گذاشت. این بدترین شروع فصل بعد از سال 2002-2003 بود. هر چند لیکرز در جدال برای رسیدن به مرحله پلی آف باقی ماند.

11- جنگ برای پلی آف

بعد از رکورد موفقیت آمیز اواخر فصل، کوبی برایانت، دوایت هاوارد و پائو گسول به عنوان سیلندرهای تیم شروع به کار کردند و در مسیر پلی آف و جایگاه هشتم کنفرانس غرب قرار گفتند. یک برد مقابل ایندیانا در روز 9 آوریل به لیکرز، یک نیم بازی در مقابل یوتا برتری داد و جایگاه هشتم به این تیم رسید.

12- تقدیر از یک اسطوره

باشگاه لیکرز در روز دوم آوریل شماره 34 تیم را برای همیشه به احترام شکیل اونیل ستاره سابق تیم، بایگانی کرد. در این مراسم برنامه ویژه ای هم از سوی کوبی برایانت رقیب قدیمی "شک" اجرا شد.


13- مصدومیت آشیل پای کوبی

درست بعد از اینکه لیکرز جای یوتا را برای رسیدن به مرحله پلی آف گرفت، کوبی برایانت ستاره تیم در هشتادمین بازی فصل از ناحیه آشیل پا مصدوم شد و نتایج ام آر آی نشان داد حداقل به 6 تا 9 ماه زمان برای بازگشت به مسابقات نیاز دارد.

14- جنگ برای حفظ رده هشتم

فصل پر فراز و نشیب لیکرز تا روز آخر فصل عادی هم ادامه پیدا کرد. جایی که تیم با هیوستون راکتز روبرو شد و توانست با یک پیروزی دیگر به پلی آف راه پیدا کند.

15- حذف در مرحله اول

مرحله اول پلی آف پایان کار لیکرز در این فصل بود. لیکرز در این مرحله با سن آنتونیو اسپورز روبرو شد و بدون کوبی برایانت کاری در سری بازیهای مقابل این تیم پیش نبرد. تیم اسپورز بعد از این برد به قهرمانی کنفرانس غرب و فینال لیگ مقابل میامی رسید.