۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

یاوری:کی‌روش در دو بازی‌آینده ایرانی فکر کند!

مربی باسابقه فوتبال ایران با بیان اینکه کی‌روش باید در بازی با لبنان و کره‌جنوبی کمی ایرانی فکر کند و از مربیان برجسته ایرانی روی نیمکت تیم ملی استفاده کند، گفت: مقابل لبنان از پیش‌برنده نیستیم.
کد خبر : ۱۱۵۱۵۴
صراط:    محمود یاوری با بیان اینکه حمایت همه‌جانبه مسوولان، کارشناسان و رسانه‌ها از تیم ملی باعث موفقیت برابر قطر شد، اظهار کرد: ظرف چند روز گذشته تمام مشکلات روحی روانی از تیم ملی رها شد و همان یار دوازدهم که زمانی دست‌وپای کی‌روش را بسته بود، حالا به کمکش آمد. رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در حمایت از تیم ملی و انتقال حمایت کارشناسان و مربیان از تیم کشورشان را داشتند.

وی افزود: علتی که شاید به عدم موفقیت میروسلاو بلاژویچ منجر شد، می‌رفت که گریبان‌گیر کی‌روش هم بشود اما خوشبختانه به کمک او آمد. بعضی‌ از رسانه‌ها خیلی تلاش کردند و فضا را به خوبی برگرداندند.

یاوری درباره بازی با قطر از نظر فنی نیز گفت: کی‌روش توانست تمرکز خودش و تیمش را در این مسابقه حفظ کند. تفکر حاکم بر بازی بسیار خوب بود. دست به ریسک نزدیم و منتظر فرصت ماندیم. مثل شیری که در بیشه منتظر شکارش می‌ماند و در یک لحظه حمله می‌کند. او می‌داند ممکن است یک یا دو بار فرصت حمله داشته باشد، پس باید آنقدر صبور و در عین حال آماده باشد که در همان یک حمله کار را تمام کند.

این کارشناس فوتبال به کی‌روش توصیه کرد تا در دو بازی بعدی مقابل لبنان و کره‌جنوبی کمی ایرانی فکر کند و توضیح داد: تنها انتقادی که به کی‌روش دارم این است که بپذیرد مربیان ایرانی ارزش زیادی دارند. اگرچه قطر را بردیم اما برای مصاف با تیم‌های قدرتمندتر کارمان مشکل‌تر است؛ بنابراین معتقدم کی‌روش باید بیش از پیش به ایرانی‌ها بها دهد و از مربیان طراز اول کشورمان که فوتبال آسیا را هم می‌شناسند روی نیمکت تیم استفاده کند.

وی افزود: دیدید حضور حماسه‌آفرینان یعنی کریم باقری و خداداد عزیزی در کنار تیم ملی در امارات به لحاظ روحی تاثیرگذار بود. من با امید نمازی مشکلی ندارم و او را مربی خوبی می‌دانم اما انتظار دارم با توجه به سن و سابقه‌ای در فوتبال ایران دارم کی‌روش این توصیه‌ام را جدی بگیرد و در دو بازی آینده ایرانی فکر کند و از برجسته‌ترین مربیان ایرانی روی نیمکت استفاده کند. همه می‌دانیم نقش مربی علاوه بر مسایل فنی، در مسایل روحی و همینطور مدیریت بازیکنان چقدر زیاد است. به یاد داریم مدیریت خوب کی‌روش در بازی با کره‌جنوبی چطور آن مسابقه را به نفع تیم ما در تهران برگرداند.

یاوری در ارزیابی‌اش از بازی با لبنان نیز گفت: بارها گفته‌ام که فوتبال ایران فراتر از آسیاست و همواره به این نظر تاکید دارم. ما می‌توانیم لبنان را در تهران شکست دهیم اما فراموش نکنیم از پیش‌برنده نیستیم. اگرچه لبنان چند ماه پیش پنج گل از ما دریافت کرد اما همین تیم در بیروت تیم ایران را شکست داد و مقابل کره‌جنوبی هم تا دقایق پایانی جلو بود. باید با تمرکز و مدیریت خوب به میدان برویم تا به پیروزی برسیم. از طرفی نتیجه بازی ازبکستان و کره‌جنوبی برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد چون پیش‌بینی‌ام از نتیجه بازی پایانی با کره‌جنوبی در سئول مساوی است.

منبع: ایسنا