۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

قاری غنایی درحاشیه دیدار بارهبر انقلاب

ادریس حسین قاری اهل کشور غنا گفت: آیت‌الله خامنه‌ای به فاصله گرفتن مسلمانان از قرآن اشاره کردند؛ به گمان من این نکته‌ای که رهبر ایران متذکر شدند مهم‌ترین ریشه‌یابی مشکلات مسلمانان در دنیای معاصر است.
کد خبر : ۱۱۵۴۶۵
 صراط:سی‌امین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با وجوه متفاوت‌تر و برجسته‌تری از سال‌های گذشته برگزار شد؛ باز هم نخستین رتبه‌ رشته قرائت و حفظ را بر فراز نام جمهوری اسلامی ایران بالا برد. به رسم هر ساله قاریان و حافظان داخلی و خارجی بعد از پایان مسابقات قرآن با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند مسابقات بین‌المللی قرآن تا سال68 میزبان رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بود؛ از آن پس جامعه قرآنی جهان اسلام بعد از برگزاری اختتامیه مسابقات، به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و در جمعی صمیمی با ایشان به صحبت می‌نشینند.

صبح دیروز شنبه 18 خرداد ماه نیز خاطره‌ برجسته‌ای از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی در اذهان قاریان و حافظان بر جا گذاشت. این دیدار که با تلاوت و اجرای وحید وکیلی و هاشم سلطانی‌نژاد آغاز شد سپس قاری سوری جمع را با تلاوت خاص و منحصر به فردش به وجد آورد و احمد محمد عامر حسن ختام تلاوت‌های جمع دیروز بود که با آغوش مقام معظم رهبری پایان یافت.

مقام معظم رهبری در این دیدار به نکات متعددی اشاره کردند و یکی از خطاب‌های قرآنی به مسلمانان را اتحاد حول ریسمان الهی و متفرق نشدن دانستند که در مقابل آن، آموزش و روش استعماری قرار دارد که ایجاد اختلاف میان امت اسلامی و تشدید تعصب‌های مذهبی، دستور کار آن است.

ادریس حسین قاری اهل کشور غنا که یکی از قاریان حاضر در دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در صحبت‌هایشان نکاتی را درمورد فاصله گرفتن از قرآن مطرح کردند و گفتند ما مسلمانان از قرآن فاصله گرفته‌ایم و از عمل کردن به آن نیز دور شده‌ایم. به گمان من این نکته‌ای که رهبر ایران متذکر شدند مهم‌ترین ریشه‌یابی مشکلات مسلمانان در دنیای معاصر است.

ادریس حسین در ادامه سخنان خود به نکات دیگری اشاره کرد و توضیح داد: اگر به قرآن، دستورات، احکام و توصیه‌های آن عمل کنیم نعمت‌های خدا برما نازل می‌شود و مشکلات حل و فصل خواهد شد در این صورت اتحاد به دست می‌آید و انسجام نتیجه پیروی و عمل به قرآن است.

وی با توجه به مسأله وحدت که محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری نیز در این دیدار بود، اضافه کرد: عمل به قرآن توسط ما مسلمانان از آنجایی که نشان از وحدت و همدلی است؛ کابوسی برای دشمنان به شمار می‌آید، دشمنان اسلام تفرقه ما را می‌خواهند و اختلاف میان ما را آرزو می‌کنند، نمی‌خواهند ما متحد شویم.

این قاری اهل کشور غنا در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: امام خامنه‌ای همیشه در صحبت‌ها و فرموده‌هایشان مسلمانان را به اتحاد و انسجام فرامی‌خوانند و هیچگاه مذهب‌ها و ادیان را با اختلاف متصور نشده‌اند. ایشان هرگز به اختلاف میان مذاهب اشاره نکرده و به موردی دامن نمی‌زنند
منبع: تسنیم