۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
ساور:

وزارت ورزش به استقلال پول نمی‌دهد

معاون پشتیبانی و مالی وزارت ورزش گفت: ما در حد توان به باشگاه استقلال کمک کردیم و ایرادی به ما نیست.
کد خبر : ۱۱۵۵۴۱
 صراط:  عبدالرضا ساور  با اشاره به استعفای علی فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی استقلال آن را منوط به تصمیمات هیئت مدیره استقلال دانست. صحبت های او به شرح زیر است:

علی فتح‌الله‌زاده به دلیل مشکلات مالی از سمت مدیرعاملی استقلال استعفا کرد. نظر شما چیست؟

من در جریان استعفای فتح‌الله‌زاده نیستم و الان در مرخصی و مسافرت به سر می‌برم اما معتقدم فتح‌الله‌زاده آدم خوبی است و باید از او حمایت شود.

با این تفاصیل فتح‌الله‌زاده از سمت خود استعفا داده و خواهان جدایی از استقلال است.  

به نظر من در این زمینه آقای سجادی به عنوان معاون وزارت ورزش می‌تواند جواب قطعی را به شما بدهد.

اما باید توجه داشت استقلال بدهی‌های زیادی  دارد که انتظار می‌رفت علی فتح‌الله‌زاده این بدهی‌ها را پرداخت کند.

موضوع بدهی‌ها باید به دقت ارزیابی شود با این حال من معتقدم علی فتح‌الله‌زاده آدم خوبی است و مدیر موفقی است ولی در مورد ادامه همکاری او با استقلال من تصمیم گیرنده نیستم بلکه به عنوان پشتیبانی وزارت ورزش در خصوص مسائل مالی تصمیم‌‌گیری می‌کنم و کارم مربوط به این حوزه است.

اتفاقاً یکی از دلایل اصلی استعفای فتح‌الله‌زاده مربوط به مسائل مالی پیرامون باشگاه استقلال است که مستقیم به شما مربوط می‌شود.

ما در حد توان طی ماه‌ها و فصل گذشته و براساس قوانین کمک‌هایمان را به باشگاه استقلال انجام داده‌ایم، الان هم دیگر نمی‌توانم همکاری فکری داشته باشم چرا که باشگاه استقلال دارای هیئت مدیره است که آنها باید کمک‌های لازم را انجام دهند. استقلال و پرسپولیس ستاره‌های درجه یک را به تیم خود آورده‌اند و حالا هیئت مدیره باید تلاش خود را انجام دهد تا مشکلات مالی این تیم را برطرف کند.

وزارت ورزش هم باید بخشی از هزینه‌های استقلال و پرسپولیس را متحمل شود این چیزی است که علی فتح‌الله‌زاده از وزارت ورزش و جوانان انتظار داشت؟  

طبق مصوبه مجلس دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خودشان سودده هستند و باید تمام هزینه‌ها را خودشان درآمدزایی کنند و وزارت ورزش ردیفی را برای پرداخت هزینه‌های استقلال ندارد و مدیران استقلال مکلف هستند خودشان درآمدزایی کنند و براساس این درآمدها هزینه‌هایی داشته باشند.

یعنی به طور کامل هزینه‌های استقلال را باید مدیران این باشگاه تأمین کنند؟

بله، باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس از طریق تبلیغات، برند، فدراسیون فوتبال و صدا و سیما درآمدهایی دارند که باید از طرق آنها درآمدزایی بکنند و براساس درآمدشان هزینه کنند.

  اما همانطور که شما اشاره کردید استقلال و پرسپولیس ستاره‌های زیادی را جذب کردند و جذب آنها هزینه‌های بسیاری برای این دو باشگاه به خصوص باشگاه استقلال داشته است اما حالا کسی پاسخگوی این هزینه‌ها نیست.

هزینه‌ها باید براساس درآمدها باشد و اعضای هیئت مدیره در این ارتباط باید فعالیت لازم را داشته باشند و در عین حال شرایطی را فراهم کنند که باشگاه به صورت حرفه‌ای فعالیت کند. وزارت ورزش اکنون در توسعه ورزش کشور فعالیت و سرمایه‌گذاری می‌کند. من امیدوارم مجلس شورای اسلامی هم تا زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی یک ردیف بودجه‌ای را برای آنها در نظر بگیرد.

الان علی فتح‌الله‌زاده در حالی از باشگاه استقلال می‌رود که نزدیک به 22 میلیارد تومان بدهی دارد و مدیر بعدی که به جای او خواهد آمد در شرایط بغرنجی قرار می‌گیرد چه کسی جوابگوی این بدهی مدیرعامل قبلی استقلال خواهد بود.

اعضای هیئت مدیره. چرا که اعضای هیئت مدیره مصوب کردند علی فتح‌الله‌زاده این هزینه‌ها را برای جذب بازیکنان انجام بدهد. در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس چند نماینده مجلس حضور دارد و به خوبی می‌دانند که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در وضعیت کنونی زیان‌ده هستند و می‌توانند در مجلس مصوبه‌ای را تصویب کنند تا به باشگاه‌ها ردیف بودجه اختصاص یافته شود.

اما الان و در شرایط فعلی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به شدت از کمبود منابع مالی رنج می‌برند و علی فتح‌الله‌زاده هم دقیقاً در اوج فصل نقل و انتقالات استعفا داده است در حالی که سایر باشگاه‌ها مشغول جذب بازیکنان موردنیاز برای فصل آینده هستند.

باز هم تأکید می‌کنم اعضای هیئت مدیره باید در این شرایط تصمیمات لازم را بگیرند و برای باشگاه مدیرعامل انتخاب کرده و پول بیاورند. من که نمی‌توانم پول کشتی، وزنه‌برداری و والیبال را به فوتبال بدهم، رشته‌های دیگر هم از کمبود منابع مالی رنج می‌برند. مجلس باید به فکر استقلال و پرسپولیس باشد.

منبع: فارس