۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲

طنز/ آزادی بیان و صادرات مناظرات!

تلفن های سازمان از لحظه آغاز مناظره تا همین الان و بلکه تا فرداشب یک لحظه هم آرام نبوده و موج تشکرات شما مردم فهیم از ما آغاز شده است. ایناهاش اینم اس ام اس اش...
کد خبر : ۱۱۵۵۷۶
 صراط:طبق معمول و رسم دیرینه رسانه ملی، بعد از پخش آخرین مناظره انتخاباتی، شرکت تولید نوشابه های خانواده و بزرگتر از خانواده، تولیدات جدیدی را روانه بازار کرد که البته تکراری و کلیشه​ای بود.

بعد از مناظره مجریان محترم استودیو
اولی به دومی:
جای بسی سپاس دارد از مردم شریف ایران که این حماسه سیاسی برخاسته از نظر و فکر اندیشمندان و کارشناسان رسانه ملی را تماشا کردند.

دومی به اولی:
این رمز مقبولیت رسانه ملی است که امروز چشم بیش از صدها میلیون نفر در داخل و خارج را به خود معطوف کرد و خلق حماسه​ای دیگر را حتی چند روز قبل از انتخابات رقم زد.

اولی به دومی:
تعریف از خود نباشد اما مردم عزیز بدانید که این تحفه ای بود از سوی رسانه ملی که شبانه روزی برای این برنامه تلاش کرد و امروز مزد آن را از خلوتی خیابان​ها و شلوغی پای تلویزیون​ها گرفت.

دومی به اولی:
تلفن های سازمان از لحظه آغاز مناظره تا همین الان و بلکه تا فرداشب یک لحظه هم آرام نبوده و موج تشکرات شما مردم فهیم از ما آغاز شده است. ایناهاش اینم اس ام اس اش...

اولی به دومی:
طبق آمار رسمی رسانه ملی بیش از ۷۵ میلیون و ۷۰۰هزار نفر به طور مستقیم این برنامه را از رسانه ملی تماشا کردند.

دومی به اولی:
این آمار بی سابقه محصول تفکر دانشمندان رسانه ملی است و به نظرم در تاریخ رسانه از قبل از جنگ جهانی اول در دنیا بی سابقه بوده است.

اولی به دومی:
آقای همکار محترم. به اطلاع من رساندند آن ۵۰۰هزار نفری هم که مناظره را تماشا نکردند در ترافیک جاده چالوس گرفتار بودند و از رادیو آن را شنیدند.

دومی به اولی:
الله اکبر...الله اکبر...این رسانه ملی است. مردم! بدانید ما برای حماسه، حماسه خلق کردیم و حالا نوبت شماست. بله اشاره می​کنند که در نظرسنجی آنلاین مشخص شده است که ۱۰۴ درصد مردم از مناظره امروز خیلی راضی بودند و ۱۶ درصد هم خیلی خیلی راضی بودند.

اولی به دومی:
البته آمار از ۱۰۰درصد بیشتر است به خاطر اینکه ایرانی​های خارج از ایران هم در آن شرکت داشتند.

خبر ساعت ۱۴ فردا

ضرغامی در حاشیه مناظره: این بهترین مناظره در طول تاریخ بشریت بود و البته محصول فکر و اندیشه کارشناسان خدوم رسانه ملی. مطمئنا این مناظرات طراز انتخابات را به سطح مشارکت ۹۰ درصدی رساند که امیدوارم نامزدها با وعده​های خیالی این آمار را کاهش ندهند. مردم و تمام جهان دیدند که آزادی بیان در رسانه ملی که رسانه همه مردم ایران است، بالای ۱۰۰درصد است و اصلا هم به انتخابات ربطی ندارد. در تلاش هستیم که این مناظرات را در بسته​های پیشنهادی به غرب صادر کنیم تا آنها هم از این تولید ملی استفاده کنند، بلکه کمی آزادی بیان و دموکراسی را تجریه کنند.

خبر بیست و سی

حسینی بای به میان مردم رفته تا بازتاب مناظرات دیروز را گزارش دهد:
یک زن، در حالی که کمی روسری دارد و کلی موی مش کرده و آرایش غلیظ: من اصلا نمی خواستم رای بدم ولی مناظره دیروز رو که دیدم تصمیمم عوض شد. الان دارم می رم رای بدم.

یک پیرمرد: یعنی عالی بود. خیلی عالی. من همه​ش رو نگاه کردم.

یک جوان با نیم مثقال ریش زیر چانه و موهای سیخ سیخ: واقعا این مناظره ها عالی بود. من کاندیدای اصلح رو پیدا کردم.

یک زن با عینک دودی و شال کمرنگ وسط سر: خیلی خوب بود. من عاشق وطنم هستم و حتما رای می​دم.

یک پیرزن: خدا خیرتون بده. تلویزیون روشن بود و من و حاجی از اول تا آخرش رو دیدیم. فقط کاش عمل کنن به چیزایی که گفتن.

یک دانشجوی دختر: من با انتخابات قهر کرده بودم ولی حالا حتما رای می​دم. همه ش به خاطر مناظره ها بود.

- آزادی بیان چیست؟ چرا امریکا جلوی آزادی بیان را می​گیرد؟ انتخابات در غرب چطوری مهندسی می​شود؟ رای مردم کجای امریکا دیده می​شود؟ چرا رسانه های غربی از رسانه ملی عبرت نمی​گیرند؟ غرب بدبخت چطور به اینجا رسید؟ ایران چطور می​تواند مناظرات خود را صادر کند؟ حسن عابدینی و عزت الله ضرغامی همراه با کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ می​دهند. امشب گفتگوی ویژه خبری.