۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵

توزيع تبلت در مدارس از سال آینده

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از توزيع آزمايش تبلت در برخي از مدارس استان ها در صورت تأييد هيئت علمي وزارت آموزش و پرورش از سال تحصيلي آينده خبر داد.
کد خبر : ۱۱۵۸۳۳
صراط:نوري افزود: بحث تبلت به عنوان يكي از ابزارهايي كه مي تواند در مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گيرد به صورت آزمايشي كليد خورده تا بر اساس سير تكنولوژي آموزشي و مطالعاتي كه حاصل تدوين استراتژي وزارت‌ آموزش و پرورش است، اجرايي شود.

وي در ادامه تصريح  كرد: بر اساس مطالعات انجام شده و مشاهدات صورت گرفته توسط تعدادي از همكاران در كشورهاي خارجي نظير تركيه و هند و كره جنوبي و بررسي هاي انجام شده اين نتيجه گرفته شد كه به عنوان يكي از ابزارهاي جديد مدارس هوشمند مورد استفاده قرار گيرد.

وي ادامه اظهار داشت: طرح توزيع تبلت در مدارس نوشته شده و پايان سال 91 به اتمام رسيد و امسال نيز بر اساس زمانبندي اعلام شده اعتبار آن نيز تأمين شود تا سه كلاس شهر تهران در طرح تابستان امسال در مدارس جنوب شهر اجرايي شود تا زواياي اين طرح بررسي و بايدها و نبايدهاي آن لحاظ شود.

نوري با اشاره به محتواي اين تبلت ها بيان داشت: در اين تبلت ها از محتواي نوشتاري نظير دانش نامه تا محتواي ديداري و شنيداري تعاملي كه در قسمت هاي مختلف اين شبكه وجود دارد، نظير بانك فيلم در نظر گرفته شده تا دانش آموزان تحت نظارت معلم از اين وسيله بهتر استفاده كنند و سرعت يادگيري را بالاتر ببريم.

وي در ادامه با اشاره به محدوديت هاي اين تبلت ها نسبت به نمونه هاي مشابه آن در بازار عنوان داشت: براي هر وسيله اي كه براي استفاده در آموزش و پرورش در نظر گرفته مي شود بايد مقررات خاصي نيز براي آن در نظر گرفته شود و متأسفانه در توليد ابزار الكترونيكي تاكنون وسيله اي براي دانش آموزان ساخته نشده كه خواسته ما اين است كه اين كار انجام شود و اين وسيله بر اساس شرايطي كه وجود دارد كاملاً بايد دانش آموزي اجرا شود و مواردي در حين پايلوت در اين زمينه بر روي اين تبلت ها اجرا مي شود.

نوري خاطرنشان كرد: در صورت تأييد اين طرح و تخصيص اعتبارات لازم از ابتداي سال تحصيلي آينده در تعدادي از استان ها اجرا خواهد شد.