۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶

روحانی در مستند انتخاباتی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین فیلم مستند انتخاباتی گفت: تحریم ها را خواهیم شکست.
کد خبر : ۱۱۵۹۰۹

صراط:دومین فیلم مستند حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تولید شده از سوی ستاد انتخاباتی این کاندیدا امشب به مدت 30 دقیقه از شبکه اول سیما پخش شد.

براساس این گزارش در ابتدای این فیلم صحنه  احوال پرسی و خوش و بش حسن روحانی در شب هنگام جلوی درب منزلش با همسایگان پخش شد و پس از آن با پخش صحنه‌هایی از هاشمی رفسنجانی، محمد رضا صادق مشاور هاشمی در رابطه با ارتباط روحانی و هاشمی سخن گفت.

مشاور هاشمی، مشورت پذیری، تصمیم به موقع گرفتن، پایدار بودن، هزینه تصمیم را پرداختن و پیگیری مکرر را از مشترکات بین هاشمی و روحانی برشمرد. 

پس از سخنان مشاور هاشمی صحنه‌هایی از سخنرانی هاشمی رفسنجانی پخش شد که گفت: شخصیت روحانی، شخصیتی استراتژیک برای انقلاب و نظام درگذشته و آینده است که قدرش برای جامعه مشخص نیست.

بر روی این تصاویر تاکید شده بود که این توضیحات با توصیه هاشمی رفسنجانی استفاده شده است.

در نمایی از دومین مستند انتخاباتی روحانی تصاویری از حمایت جوانان با مچ بند بنفش از این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پخش شد .

روحانی در جمع جوانان حامی خود اظهار داشت: احساس شور و جوانی می‌کنم، می‌دانستم قدم گذاشتن در این راه تا چه حد سخت و مشکل است اما با مشورت بزرگان کشور و آیت الله هاشمی و با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در این راه قدم گذاشتم و امیدم به شما جوانان است.

وی افزود: من عزت و غرور ملی ایرانیان را باز خواهم گرداند.

در نمای دیگر از مستند انتخاباتی حسن روحانی وی در ماشین نشسته است و می‌گوید شجریان را دوست دارم و آهنگ‌هایش را گوش می‌کنم.

در این زمان با پخش تصاویر از بزرگراه‌های پایتخت آهنگی از شجریان پخش می‌شود.

سپس صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تشویق جوانان به رای دادن گفت: سوال من از کسانی که دچار ناامیدی شدند و می‌گویند به چه کسی رای بدهیم این است که مگر چه گزینه دیگری داریم؟ هیچ چاره‌ای نداریم به جز اینکه با همین صندوق رای وزارت کشور سعی کنیم به جلو برویم، به سمت اصلاحات، توسعه سیاسی، آشتی کردن با دنیا و رفرم اقتصادی برویم.

وی افزود: اگر رای ندهیم حتی همین مقدار را که به دست آوردیم نیز از بین می‌رود. گزینه‌های دیگر اگر چه بسیار شیک به نظر می‌رسند سر به ناکجا آباد دارند و ما باید با این احساس که به ما می‌گوید رای دادن فایده‌ای ندارد بجنگیم.

در نمای بعدی از دومین مستند انتخاباتی حسن روحانی نیمه شب جمعه 17 خرداد پخش می‌شود که روحانی پس از سومین مناظره انتخاباتی داخل ماشین می‌نشیند و می‌گوید من هیچ وقت ماشین با این مدل سوار نمی‌شوم.

در این زمان فردی که داخل ماشین نشسته است به او می‌گوید فکر می‌کنم انتخابات سخت‌تر از ریاست جمهور باشد که روحانی در پاسخ می‌گوید نه ریاست جمهوری سخت‌تراست. اگر آدم بخواهد کشور را از این وضع نجات دهد زیرا اوضاع کشور اوضاع عادی نیست.

نمای بعدی دومین مستند انتخابات روحانی سخنان جوانان که برای گرد همایی حمایت از او آمدند را پخش می‌کند که می‌گویند با دل و جان آمدیم تا حمایت کنیم و رای دهیم برعکس بسیاری از جوانان که نمی‌خواهند رای بدهند ولی اشتباه می‌کنند زیرا رای دادن حق ما است و ما باید این کار را انجام دهیم.

حسن روحانی نیز در بخشی از سخنانش در گردهمایی حامیان خود گفت: اگر می‌خواهید عزت و شکوه به همه ایرانیان برگردد، اگر می‌خواهید ریال ایرانی به جای اول خود بازگردد، اگر می‌خواهید گذرنامه ایرانی به احترام خود بازگردد به پای صندوق‌های رای بشتابید.

دراین بخش از مستند انتخاباتی روحانی جوانی می‌گوید رئیس جمهور به صورت کلان مشکلات ما را حل می‌کند و جوان دیگری می‌گوید اگر حتی 50 درصد خواسته‌هایم توسط رئیس جمهور حل شود پس ارزش دارد که رای بدهم.

در این زمان روحانی در میان هواداران خود در رابطه با اشتغال گفته و عنوان کرد که این همه سرمایه ملی به دست ملت ساخته شده است ولی کارگران کارخانه‌های ما بیکار هستند و برای کارخانه‌های کشور چین اشتغال درست کردیم.

در بخش دیگری از مستند انتخاباتی روحانی جوانی که خود را مخترع دستگاه زباله سوز بیمارستانی معرفی می‌کندمی‌گوید: تلاش کردم و دستگاهی را ساختم  به دلیل بروکراسی‌ها، کاغذبازی‌ها و آقازاده بازی‌ها به نتیجه نرسیدم و دستگاه من در پارکنیگ خانه خاک می‌خورد.

روحانی در جمع حامیانش با بیان اینکه ما تحریم را خواهیم شکست گفت: باید با نخبگان دانشگاهی آشتی کنیم، با دنیا نیز آشتی خواهیم کرد.

مردم نیز در رابطه با خواسته‌های خود گفتند و اعلام کردند که رئیس جمهوری می‌خواهیم که از ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص استفاده کرده و ازانتقاد نترسد.

در ادامه این مستند تصاویری آرشیوی از هاشمی رفسنجانی با زیر نویس «از این توضیحات با توصیه آیت الله هاشمی رفسجانی در تاریخ 19 خرداد ماه سال 1392استفاده شده است» پخش شد که در آن می‌گفت: در دوران مسئولیت ریاست جمهوری، آقای روحانی مسئولیت شورای عالی امنیت ملی را داشتند که کاملا خیال ما راحت بود.

درادامه این مستند روحانی گفت: من همیشه روز که به سمت محل کارم می‌روم و برمی‌گردم در طول سالیان دراز کارم این بود که روی چهره مردم مطالعه می‌کنم، نگه میکنم و می‌بینم که چهره‌ها چقدر عبوس و گرفته است، خنده نیست، اصلا لبخند و نشاط نیست.

در بخشی از این مستند قسمتی از برنامه پاسخ به کارشناسان که روحانی در آن حضور داشت، پخش شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در این مستند گفت: کسانی که می‌گویند خسته و دل مرده شدند برای این است که آینده را درست نمی‌بینند، آینده را تاریک می‌بینند، به محض اینکه شما نسبت به آینده مایوس شوید، می‌روی به دنبال راه جدید، مسیر جدید، شهر جدید و کشور جدید، برای اینکه امید به سوی تو بازگردد چون بی امید نمی‌شود زندگی کرد.

در بخش دیگری از مستند تصاویر آرشیوی دیگری از هاشمی رفسنجانی با همان زیر نویس پخش شد که می‌گفت: من خودم در دوران مسئولیت دفاعیم، خیلی از آقای دکتر روحانی به همه می‌گفتم ایشان تقریبا در همه سفرهای جنگی من که به مناطق می‌رفتم با من بود و همه مسائل فرماندهی، مسائل جنگ را با هم بررسی می‌کردیم و تصمیم می‌گرفتیم. فکر می‌کنم با اینکه ایشان (روحانی) نظامی نبودند اما استفاده‌هایی که از ایشان می‌شد در همین مسائل نظامی در سطح بالایی بود و خیلی بهره می‌گرفتیم.

روحانی هم بعد از این سخنان هاشمی، گفت: من با نظامی‌ها و همه آنهایی که هم اکنون در رده‌های بالا در سیاست هستند یا در مجلس هستند یا استاندار هستند، با خیلی از آنها در دوران دفاع مقدس آشنا بودم.

در این مستند مجددا تصاویر آرشیوی از هاشمی رفسنجانی با همان زیرنویس مذکور پخش شد که هاشمی می‌گفت: به هر حال حقیقتا آقای دکتر روحانی یک سهم بسیار بالایی در کمک به دفاع مقدس داشتند. نوع کارهایشان از نوع کارهایی است که زیاد گفتنی نبود. چه در جنگ و چه در شورای عالی امنیت ملی.

طبیعت این نوع کارها به این شکل بود که فقط گوشه‌ای از آن به جامعه منتقل می‌شد. با بعضی از کارهایی که تمامش را می‌شود برای جامعه توضیح داد متفاوت بود.

منبع: فارس
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم