۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹

افزایش دوباره قیمت خودرو + جدول

تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال با کاهش 57.8 درصدی از 59 هزار و 836 دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به 25 هزار و 246 دستگاه کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۱۵۹۳۱
صراط:قیمت خودروهای داخلی امروز با شوک افزایشی قابل توجهی همراه بوده و فعالان بازار کاهش عرضه در کنار افزایش تقاضای خرید این محصولات را مهمترین دلیل رشد قیمت‌ها می‌دانند.

در حالی که قرار بود خودروسازان تولید و عرضه محصولاتشان را پس از تعیین قیمت‌های جدید افزایش دهند، همچنان از این کار طفره می‌روند ،البته به گفته خودرو سازان کمبود تولیدخودرو و تقاضای زیاد موجب افزایش قیمت این محصولات شده است .

کاهش تولید خودرو موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا و صعودی شدن قیمت‌ها در بازار آزاد شده است اما درباره کاهش تولید کسانی باید پاسخگو باشند که به دلایل مختلف موجب تضعیف این صنعت شدند و متاسفانه نقش و عملکرد مدیران سیاسی در این صنعت بر دامن زدن به این وضعیت بر کسی پوشیده نیست .

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:



شرکت ایران خودرو نیز آخرین شرایط فروش محصولات خود را به نحوی ارائه کرده که از بین شش محصولی که توسط شورای رقابت قیمت گذاری شده ، فقط فروش فوری وانت پیکان را در سایت قرار داده و آنهم پس از 45 روز تحویل میدهد و از فروش فوری  5 مدل دیگر خبری نیست .

و در پیش فروش این 5 مدل نیز مانند گذشته خبری از قیمت نهایی  محصولات نیست و این خودرو ساز در حالی که می داند این اقدام خلاف شرع و قانون می باشد ،اما در نبود نظارت ،همچنان بر این نحوه فروش محصولات خود بدون تعیین قیمت قطعی اصرار دارد.




برای مثال: اگر شما بخواهید یک دستگاه سورن ELX مالتي پلكس با موتور EF7 با كيسه هواي راننده و سرنشين بخرید، ابتدا 9 میلیون و 500 هزارتومان به عنوان پیش پرداخت و 7 میلیون و 500 هزارتومان هم به عنوان ودیعه دوم پرداخت می کنید و مبلغ مابه‌التفاوت، در زمان صدور دعوتنامه و بر اساس قيمت مصوب ماهانه(قيمت روز) محاسبه خواهد شد.



امیدواریم رئیس جمهور بعدی با اولویت قرار دادن رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور ،نگاه ویژه ای به سر و سامان دادن به صنعت خودروسازی که حال و روزی خوبی هم ندارد، داشته باشد .
منبع: مشرق