۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

تبلیغات انتخاباتی یامسابقه نصب پوستر؟!

در روزهای گذشته هریک از نامزدهای انتخاباتی با شیوه‌های مختلف تبلیغی در استان لرستان تبلیغات رسمی خود را آغاز کرده‌اند.
کد خبر : ۱۱۵۹۵۷
صراط:نصب پوستر، برگزاری سخنرانی‌ها و گردهمایی متعدد، بنر، تراکت و... شیوه‌های تبلیغاتی مرسوم بوده که نامزدها برای معرفی هرچه بیشتر خود به مردم از آن استفاده می‌کنند.

، با گذشت تنها چند روز از آغاز مهلت قانونی تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی رقابت نامزدهای این دوره از شوراها به اوج خود رسیده و خیابان‌های استان لرستان مملو از پوستر،عکس و سایر اقلام تبلیغاتی شده است.

توزیع خیل عظیمی از عکس، پوستر به همراه سایر اقلام تبلیغاتی توسط هواداران و عوامل تبلیغاتی نامزدها با وجود اینکه شهرداری جایگاه و مکان‌های خاصی را برای تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی، تعیین و تعبیه کرده نشان از بی‌توجهی نامزدها و بی‌تدبیری در احداث این جایگاه به همراه هدر رفت هزینه‌های نصب آنهاست.

هر چند جایگا‌ه‌های متعددی از سوی شهرداری برای نامزدهای ریاست جمهوری نیز در نقاط مختلف استان لرستان تعبیه شده، ولی این جایگاه‌ها به جای اینکه با نصب پوستر‌های نامزدهای ریاست جمهوری به عرصه رقابت تبدیل شود، به محلی برای نوشتن شعارها و در برخی مواقع تخریب نامزدها از سوی هواداران شده است.

در حال حاضر از آغاز نخستین ساعات بامداد روز شنبه نیز در اکثر نقاط استان انواع بنر‌ها و تصاویر بزرگ از نامزدها به چشم می‌خورد، تعدادی از نامزدهای شورا نیز با اجاره بهترین مکان‌های استان لرستان به جمع آوری هوادار کرده‌اند.

تاکسی‌ها و اتوبوس و مینی بوس‌های شهری نیز در این ایام وارد کارزار تبلیغاتی شده‌اند و هرکدام عکس کاندیدای مورد نظر خود را بر روی خودرو نصب کرده و تبلیغ می‌کند.

در حال حاضر با گذشت سه روز از تبلیغات نامزدهای شورای شهر پوسترها و بنرهای مختلفی بر در و دیوار شهر نصب شده و در این بین معلوم نیست انجام هزینه‌های تبلیغاتی سنگین عده‌ای از کاندیداها چگونه تامین می‌شود و چه کسی با چه وعده و وعیدی حاضر شده چنین سرمایه گذاری عظیمی را بر روی یک کاندیدای شورای شهر انجام دهد.

یکی از شهروندان لرستانی در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: کاندیداهای شوراهای شهر که در پوستر و بنرهای خود ادعا کرده که برای توسعه و عمران و آبادانی شهر تلاش خواهند کرد پس چگونه به هواداران خود این اجازه را می‌دهند که عکس‌های آنها را بر روی دیوار بچسبانند.

حسین مقدسی افزود: بعد از اتمام کار تبلیغات انتخابات شورای شهر آیا کسانیکه کاندید شده‌اند و چهره شهر را با نصب عکس و پوستر بر روی دیوار زشت کرده‌اند، اقدام به پاکسازی آنها می‎کنند؟

وی اظهارکرد: هزینه این همه اسراف را این کاندیداها از کجا آورده‌اند؟ واقعا اینگونه تبلیغات در شأن مردم استان لرستان نیست وباید این شیوه تغییر کند.

یکی دیگراز شهروندان لرستانی تصریح کرد: مکان‌های از سوی شهرداری برای نصب عکس و پوستر کاندیداها تهیه شده و از قبل شروع تبلیغات به آنها اطلاع رسانی شده، ولی چرا باز این‎گونه چهره شهر را زشت و کریه کرده‎اند.

باقری ادامه داد: بر روی دکل‌های برق، ایستگاه‌های اتوبوس و حتی بر روی سنگ‌های گران‌قیمت خانه‌ها این عکس و پوسترها چسبانده شده است، آیا بعد از پایان تبلیغات آنها پاسخگویی چنین وضعیتی هستند؟

وی خاطرنشان کرد: چطور به فرد و افرادی که اجازه چنین کاری را به هواران خود داده‌اند، رای دهم‌؟ چطور مطمئن باشم که آنها به وعده‌های خود در راستای عمران و آبادانی شهر عمل خواهند کرد؟

یکی دیگر از شهروندانی لرستانی افزود: در برخی خیابان‌ها تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به دلیل محدودیت در مجاور یکدیگر انجام می‌شود و نصب پوسترها و بنرهای بزرگ تبلیغاتی نیز فضای پیاده روها را در برخی مسیرها پوشانده است.

بازگیر اضافه کرد: شورای اسلامی شهر محل خدمت به مردم بوده و یکی از وظایف شوراها تلاش برای آبادانی و زیبای شهر است و نباید خود آنان برای رسیدن به مقصود خود چهره شهر را با چساباندن پوسترهای تبلیغاتی زشت کنند.

وی گفت: با توجه به آنکه مکان‌های مختلفی در نقاط مختلف برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته شده، ولی متاسفانه طرفداران کاندیداها به محل‌های مجاز تبلیغات توجهی ندارند و در هر جایی پوسترهای خود را می‌چسبانند.

امام جمعه بروجرد در این رابطه با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی گفت: کاندیداهای انتخابات شوراها از اسراف در تبلیعات پرهیز کنند.

حجت الاسلام ترابی افزود: هنوز دو روز از آغاز تبلیغات انتخابات شوراها در بروجرد نگذشته است که همه در و دیوار شهر با پوسترهای گران‌قیمت پوشیده شده است که این مورد زینده نظام و شهر بروجرد نیست.

امام جمعه موقت خرم‎آباد نیز معماری، سلامت، بهداشت، مبلمان و فرهنگ شهری را به عنوان پیشانی و معرف اصلی شهر دانست و گفت: در گذشته به اندازه کافی به این مساله در انتخابات شوراهای اهتمام نشده به همین منظور ملت باید با تمام وان و با دقت این انتخاب را انجام دهند.

حجت‌الاسلام متقی‎نیا با بیان اینکه ملت باید با تمام توان و با دقت لازم این انتخاب را انجام دهند، افزود: چرا باید برخی جوانان در خیابان‌ها وضعیت شهر را برای تبلیغات شوراها به هم بریزند و سیمای شهر را تغییر دهند و قانون شکنی‌هایی نیز در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار کرد: این گونه فعالیت‌ها باعث آبادانی شهر نمی‌شود و یک فرد با داشتن این خصوصیات و خارج شدن از مسیر قانونی جایگاهی برای رای دادن ندارد.

امام جمعه موقت خرم آباد تصریح کرد: افرادی که از سوی مردم برای شوراهای شهر و روستا انتخاب می‌شوند باید دغدغه امور شهری را داشته و در راستای رفع مشکلات موجود در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام متقی‎نیا همچنین از روند تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در لرستان انتقاد کرد و افزود: این چه مدل و تیپ عکس انداختن توسط کاندیداها است، خیابان‌های سطح شهر تبدیل به نقاشی شده و کاندیداها مسابقه نصب بنر گذاشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این کارها هیچ گونه نسبتی با نظام ارزشی ما ندارد، تصریح کرد: کاندیداها در این زمینه مطلوب عمل نکرده‌اند و این در حالیست که این کاندیداها باید قانون را رعایت کنند.

متقی‎نیا با طرح این سوال که کاندیدایی که خود قانون شکنی می‌کند، چگونه می‌تواند شهری را آباد کند، افزود: کاندیداها باید در مسیر قانون حرکت کنند، در غیر این صورت شأنیت انتخاب را نخواهند داشت.

منبع: ایسنا
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم