۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶

کاندیدای صدای ملت مشخص شد

مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری جبهه صدای ملت گفت: نگاه ما به شورای شهر سیاسی نیست و بیشتر نگاه مدیریت شهری داریم.
کد خبر : ۱۱۶۰۸۸
صراط:نشست خبری جبهه صدای ملت عصر امروز سه شنبه با حضور علی مطهری، حسن غفوری فرد و اسدالله بادامچیان برگزار شد.

مطهری در آغاز نشست با اشاره به سابقه شکل گیری صدای ملت گفت: تشکل صدای ملت در آستانه مجلس نهم شکل گرفت و در انتخابات مجلس نهم به شکل مستقل وارد شدیم، تاکنون با توجه به امکاناتی که داشته ایم نتایج مطلوبی به دست آورده ایم و این طور صلاح دیدیم که این تشکل صرفا به عنوان یک امر زودگذر تلقی نشود و کم کم به یک تشکل و جبهه رسمی تبدیل شود که با یک گفتمان خاص اجتماعی و سیاسی با اصول و مبانی ثابتی اداره شود و با استمرارش در آینده به عنوان یک حزب سیاسی شود.

در ادامه نشست غفوری فرد با بیان اینکه اکنون در چهارمین دوره شورای شهر تهران با نیازها و مشکلات فراوانی روبروست گفت: شورای شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در این راستا با افرادی که می توانند نیازهای آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را حل کنند افرادی را انتخاب کرده ایم. شورای شهر باید هم ناظر بر درآمدها و هم ناظر بر هزینه ها باشد.

عسگر اولادی : برای کاهش بیکاری عضو شورا شدم 

اسد الله عسگراولادی به عنوان یکی از اعضای لیست صدای ملت گفت: یکی از دغدغه هایی که باعث شد من در این انتخابات حضور داشته باشم بیکاری نسل جوان است. دغدغه دیگر من گرانی و تورم لجام گسیخته ای است که مردم را اذیت می کند و بزرگان نتوانستند آن را مهار کنند. با این دغدغه ها فکر کردم حضورم می تواند بار غمی از روی شهروندان تهرانی بردارد. با هدف اقتصادی وارد شدم و احساس وظیفه کردم.

به گزارش مهر خبرنگاری از عسگراولادی پرسید وظیفه شوراها نظارت است و این دغدغه هایی که شما گفتید وظیفه نماینده مجلس است و وظیفه یک عضو شورای شهر نیست که عسگراولادی در پاسخ گفت، کاملا وظیفه شورای شهر است. اعضای شورا باید هر هفته نمایندگان را احضار کنند و از آنها گزارش بخواهند. شورا در کنار نظارت باید دخالت هم داشته باشد شوراها در دوره های گذشته وظایف خود را به خوبی انجام ندادند.

مطهری: در صدای ملت قائل به هیچ دیواری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیستیم

خبرنگاری از مطهری درباره خط و مشی این تشکل پرسید و مطهری پاسخ داد اساسا مبنای تشکیل صدای ملت در گفتمان اعتدال بوده است. معتقدیم بخشی از خسارت هایی که به کشور وارد شده از ناحیه افراط و تفریط ها بوده است. احساس کردیم جامعه نیازمند به یک گفتمان معتدل است صدای ملت اصول و مبانی ثابتی دارد و هر کس این اصول را قبول داشته باشد می تواند عضوی از صدای ملت باشد.

وی تاکید کرد: شاخصه صدای ملت اعتدال است که همه اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل را در خود جای می دهد. در صدای ملت قائل به هیچ دیواری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیستیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به شورای شهر نگاه سیاسی نیست ادامه داد بیشتر نگاه مدیریت شهری داریم و در انتخاب کاندیداها به مسئله آشنایی با مسائل شهری و شهرسازی امور فرهنگی و حمل و نقل را مورد توجه قرار دادیم یعنی این طور نبود که هر کس گفتمان صدای ملت را قبول داشته باشد در لیست خود بگنجانیم  در انتخاب افراد، سابقه و میزان علاقه مندی شان را به این مسائل مورد توجه قرار دادیم و افراد لیست ما در این حوزه ها سابقه مشخصی دارند و شرکت افرادی مثل عسگراولادی در لیست ما به این علت است که در جنبه اقتصادی قوی تر هستند و شورای شهر خالی از جنبه های اقتصادی نیست.

صدای ملت شهردار ندارد

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا شهردار مورد نظر لیست صدای ملت را انتخاب کرده اید و برایش در سالهای آینده جایگاه ریاست جمهوری را در نظر گرفته اید گفت: نه، به این موضوع فکر نکرده ایم و هیچ برنامه خاصی برای آن در نظر نداریم باید ببینیم ترکیب شوراها چگونه می شود. لیست ما 28 نفر است و افراد مشترکی بین ما و دیگر لیست های شورای شهر دیده می شود.

نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که ورود نمایندگان ادوار را در انتخابات شوراها چگونه ارزیابی می کنید، اظهار داشت: آن دسته از نمایندگان ادوار که تخصص داشته باشند به نظر من مناسب هستند اما اگر سابقه دیگری جز نمایندگی مجلس نداشته باشند خیر چرا که باید سابقه کار شهری نیز داشته باشند.

ولایتی و روحانی کاندیداهای صدای ملت هستند 

خبرنگاری از مطهری درباره رویکرد صدای ملت در انتخابات ریاست جمهوری و حمایت این جبهه از نامزدهای انتخابات پرسید که مطهری گفت: چند روز پیش صدای ملت درباره انتخابات ریاست جمهوری اعلام موضع کرد و روحانی و ولایتی را کاندیدای برتر این دوره از ریاست جمهوری می دانیم و الان هم نظر ما همین است و این دو نفر را اصلح می دانیم اما اینکه کدام را انتخاب کنیم بسته به این است که در نظرسنجی ها کدامیک جلوتر باشند و احتمال رای آوری آنها بیشتر باشد. هر کدام از این دو در نظرسنجی ها جلوتر باشند به آن رای خواهیم داد.

در پایان نشست خبری مطهری درباره ائتلاف عارف و روحانی اظهار داشت: کناره گیری عارف را یک اقدام مدبرانه و حکیمانه می دانم و همه چیز بستگی به رای مردم دارد.

وی درباره کناره گیری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در فرصت باقیمانده گفت: بعید می دانم کسی کناره گیری کند مگر اینکه غرضی کناره گیری کند و فکر نکنم بقیه کنار بروند.

منبع: مهر