۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷

نویسنده آلمانی مهدور الدم اعلام شد

به دنبال اینکه اسلام‌گراهای تندرو در مصر نویسنده آلمانی مصری الاصل را مهدور الدم اعلام کردند، این نویسنده از انظار عمومی مخفی شده است.
کد خبر : ۱۱۶۲۶۰
صراط:مرکز انتشاراتی "درومر کناور" در شهر مونیخ آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد: حامد عبدالصمد، نویسنده آلمانی مصری الاصل فراخوان‌ها برای قتلش را جدی تلقی کرده و به همین دلیل اکنون از انظار عمومی پنهان شده است.

به دنبال اینکه حامد عبدالصمد هفته گذشته در سخنرانی خود در قاهره از اسلام‌گراهای تندرو انتقاد کرد، عاصم عبدالماجد، یکی از رهبران جماعت اسلامی در مصر و محمود شعبان، مبلغ مکتب سلفی وی را "کافر" خواندند.

مدیر انتشارات درومر کناور اظهار کرد: ما از تعقیب نویسنده خود بسیار ناراحت شدیم و تا حد توان از وی حمایت به عمل می‌آوریم.

در همین راستا، سازمان آلمانی "گیور دانو برونو" از سیاستمداران آلمان و در راس آنها از آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان خواست به محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر اعمال فشار کنند تا علیه کمپین رسانه‌های مصری وابسته یا نزدیک به اسلام‌گراها و سلفی‌ها که خواهان قتل حامد عبدالصمد هستند، دست به کاری بزند.

در همین راستا، جنبش مصری "سکولارها" اعلام کرد که علیه تعدادی از اسلام‌گراهای تندرو که این نویسنده آلمانی مصری الاصل را مهدور الدم اعلام کرده‌اند، شکایتی به دادستانی کل ارائه داده است.

مارکوس لوینگ، کمیساریای حقوق بشر دولت آلمان اعلام کرد: هیچ توجیهی برای این فراخوان وجود ندارد و من از دولت قاهره می‌خواهم امنیت و سلامت جانی حامد عبدالصمد را تضمین کند.

حامد عبدالصمد اخیرا در سخنرانی خود در قاهره از اسلام‌گراهای تندرو و نقش اخوان المسلمین در گسترش "فاشیسم دینی" انتقاد کرد.

عبدالصمد 41 ساله که کتاب‌هایی نقدی در خصوص اسلام نوشته است، از سن 23 سالگی در آلمان زندگی می‌کند و تابعیت آلمان را به دست آورده است.
منبع: ایسنا