۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

حضور احمدی نژاد در خراسان شمالی

14 طرح عمرانی بطور همزمان با حضور رئیس جمهور در استان خراسان شمالی افتتاح شد.
کد خبر : ۱۱۶۳۷۰
صراط:محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز با حضور در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی ایثارگران بجنورد، عملیات اجرایی راه آهن بجنورد- مشهد  به طول 302 کیلومتر  با اعتباری بالغ بر 15  هزار میلیارد ریال  احداث و تجهیز بیمارستان 24 تختخوابی فاروج با 62 میلیارد ریال اعتبار، گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز و تامین گاز 2 هزار خانوار روستایی، طرح آب‌رسانی به شهر بجنورد، آبرسانی به اسفراین، آبرسانی به گرمه وجاجرم، سد گلول، شبکه آبیاری شیرین دره  را به صورت همزمان افتتاح کرد.

همچنین افتتاح 10 هزار و 407 واحد مسکن مهر، آسفالت راه روستایی به طول 90 کیلومتر، افتتاح سه ساختمان اداری با زیربنای 10 هزار و 750 متر، مرکز فرهنگی ورزشی ایثارگران با زیربنای 14 هزار و 700 متر و بیمارستان 24 تختخوابی فاروج در این مراسم به طور همزمان بهره‌برداری شد.
 احمدی نژاد در مراسم افتتاح این پروژه هاگفت: امروز ایران در جهان عزتمند است و با فرهنگ نبوی ،علوی حسینی و مهدوی آشناست و در این مسیر قدم می گذارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تحریم ها و فشارها برای ممانعت از رسیدن ملت ایران به قله موعود است، افزود: این اقدامات در مقابل حرکت تاریخی و الهی ملت ایران ناچیز است.

وی حرکت مردم ایران را به مثابه رودخانه ای جاری دانست و تصریح کرد: هر کسی بخواهد خدشه ای در این حرکت ایجاد نماید توسط مردم طرد می شود.

احمدی نژاد تاکید کرد: ملت ایران همه صحنه ها  را به نفع خود رقم می زند و در صحنه پیش رو  بهترین تصمیم و آنچه را که  شایسته ملت است انجام  می دهد.

معاون وزیر نیرو  و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  ایران نیز دراین مراسم گزارشی از روند  رو به رشد و تلاش های چشمگیر درحوزه آبرسانی  به مناطق مختلف کشور ارائه کرد.

ثمره هاشمی افزود: در طول 8 سال  آبرسانی روستایی از 63 درصد به  78 درصد  تا پایان سال 91  افزوده شده  است.

وی همچنین از واگذاری  500 هزار انشعاب  در قالب طرح مسکن مهر در سراسر کشور به مشترکان خبر داد.

وزیر راه و شهر سازی  نیز در این آئین افتتاح پروژه بزرگ راه آهن  گرگان-بجنورد- مشهد  را به لحاظ  ارتقای فرهنگی اقتصادی  منطقه بسیارمهم خواند.

مهندس علی نیکزاد نیز گزارشی از نحوه عملکرد  این وزارتخانه در طول دولت نهم و دهم  ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه در خصوص حمل ونقل و راه سازی 57 هزار  و 600 کیلومتر  راه  اعم از راه آهن،  راه روستایی و جاده ای  تحویل داده که پیش از دولت نهم  کل  راه های کشور 37 هزارو 109 کیلومتر  بوده است.

وی براساس آمار ارائه شده کارکرد دولت دراین بخش را  6/1  اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نیز  41 هزار و  500 کیلومتر راه دردست ساخت داریم.

استاندار خراسان شمالی نیز اعتبارات عمرانی هزینه شده در استان خراسان شمالی  را از سال 84 تا کنون 9 هزار میلیارد  تومان عنوان کرد .

محمود احمدی بیغش، پروژه راه  آهن گرگان- بجنورد- مشهد  را بزرگترین پروژه درتاریخ این استان نام برد و گفت: علاوه بر این پروژه 13 طرح عمرانی بزرگ دیگر با اعتباری بالغ بر  550  میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

 رئیس جمهور  پس از کلنگ زنی و افتتاح  14 پروژه بزرگ عمرانی  راهی تهران شد.
منبع: تسنیم