۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
یادداشت/آیت‌الله حسن ممدوحی

ملت کار را تمام خواهد کرد

مردم کشورمان با حضور خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نشان خواهند داد با قدرت تمام، پشت نظام و دولت خود ایستاده‌اند.
کد خبر : ۱۱۶۴۶۰
صراط:انتخابات ریاست‌جمهوری در همه دنیا به عنوان یکی از مهم‌ترین انتخابات محسوب می‌شود که به موجب آن کشورها مهم‌ترین فرد در حوزه اجرایی خود را انتخاب می‌کنند.

اما از زاویه‌ای دیگر باید توجه داشت انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور ما ابعاد دیگری را نیز در بر می‌گیرد. در واقع در کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر ابعاد اقتصادی و سیاسی در بعد تفکر دینی نیز در دنیا مورد توجه است و به همین دلیل هم در کنار دوستی ملت‌ها، دشمنان زیادی دارد، آنها برای تخریب چهره دینی نظام جمهوری اسلامی ایران نزد ملت‌های آزاده تلاش می‌کنند به شکل‌های مختلف نشان دهند نظام‌هایی چون نظام جمهوری اسلامی ایران محبوبیت و مشروعیت لازم را ندارد و دقیقا به همین دلیل انتخابات در ایران جنبه‌های راهبردی دیگری به خود می‌گیرد.

چرا که دشمنان ما سعی می‌کنند تا با استفاده از دستاویزی چون عدم محبوبیت و مشروعیت، دخالت خود را در امور داخلی کشور وارد کنند و به این شکل استقلال کشور را مورد هجمه قرار دهند.به همین دلیل و با توجه به شرایطی که کشور جمهوری اسلامی ایران در ابعاد داخلی و خارجی دارد، شرکت در انتخابات و حضور پررنگ و گسترده مردم از قشرها و افکار متنوع و مختلف،به نوعی حافظ امنیت کشور در همه ابعاد خواهد بود.

در واقع مردم کشورمان با حضور خود در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نشان خواهند داد با قدرت تمام، پشت نظام و دولت خود ایستاده‌اند و با این حرکت حساس و دقیق خود به دنیا و دشمنان ملت ایران اعلام خواهند کرد در برابر توطئه‌ها هوشیارند و به هیچ‌وجه حاضر نیستند دست از اتحاد و انسجام ملی خود بردارند.

به بیان دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور ما علاوه بر اینکه در یک لایه منجر به انتخاب رئیس‌جمهور بعدی و تغییر در کابینه و نحوه مدیریت کشور می‌شود در یک لایه عمیق‌تر عرض‌اندام ملت ایران در برابر دنیا و نوعی اعلامیه جهانی است که براساس آن ایرانیان از هویت ملی، دینی و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند.

شاید بتوان این بعد را جزو مهم‌ترین ابعاد انتخابات در کشور ما دانست.در واقع مردم کشورمان با حضور خود در صحنه انتخابات روز جمعه کاری می‌کنند که هم عقل و هم شرع آن را تایید می‌کند چرا که حمایت از استقلال کشور در همه عرصه‌ها فعالیتی عقلی و شرعی است که باعث ناامیدی دشمنان خواهد شد.

علاوه بر موضوعاتی که مطرح شد برگزاری انتخابات و حضور قدرتمند مردم در این عرصه نوعی روحیه مشارکت و اثرگذاری را در مردم بالا خواهد برد و به آنها یادآوری می‌کند که تصمیم گیرندگان اصلی خودشان هستند و هر انتخابی را به سرانجام برسانند در نهایت در سرنوشت همه مردم کشور تاثیرگذار خواهد بود.این جنبه از اهمیت انتخابات در کشورما بخصوص برای قشر جوان کشور که درصد زیادی از جمعیت را تشکیل می‌دهند به نوعی زمینه‌ساز شکل‌گیری آینده آنها را نیز در برخواهد داشت.