۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

تهاجم سایبری،گام جدید آمریکا

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال گسترش صادرات به کشورهای منطقه است، گفت:بحث تهاجم سایبری ایران گامی در تسریع پروژه ایران هراسی در منطقه است.
کد خبر : ۱۱۶۵۵۶
صراط:عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال گسترش صادرات به کشورهای منطقه است، گفت:بحث تهاجم سایبری ایران گامی در تسریع پروژه ایران هراسی در منطقه است.

حجت‌الله سوری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، بااشاره به ادعای آمریکا مبنی بر تهاجم سایبری ایران به برخی از کشورهای عرب متحد غرب، توضیح داد: دلیل اصلی آمریکا برای بحث از تهاجم سایبری ایران به برخی از کشورهای عربی، فروش تجهیزات اطلاعاتی و سایبری به این کشورهاست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از آنجاییکه کشورهای عرب متحد آمریکا توان لازم برای استفاده از این تجهیزات اطلاعاتی و سایبری را ندارند ناچار هستند تا از مستشاران آمریکایی استفاده کرده و از این رو جا برای حضور گسترده آمریکایی‌ها در این کشورها فراهم می‌شود.

سوری با اشاره به رکود اقتصادی آمریکا در چند سال اخیر، ادامه داد: آمریکایی‌ها حتی به فروش بی‌رویه تسلیحات به این کشورها نیز بسنده نکرده و این بار با یک ادعای پوچ و متوهمانه قصد دارند تا عرصه صادرات خود را به این کشورها افزایش دهند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از تکنولوژی قدرتمند سایبری خود برای تهاجم به کشورهای همسایه استفاده نکرده و نخواهد کرد ولی مسلماً از خود در برابر هر تهاجم سایبری محتملی استفاده خواهد کرد.

دولت آمریکا ‌برنامه ای را آغاز کرده تا بر پایه آن، در مقابل آنچه «زرادخانه رو به گسترش سلاح‌های سایبری ایران» خوانده، از متحدان خود در منطقه خاورمیانه حمایت کرده و به آن‌ها کمک کند

منبع: مجلس نیوز
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم