۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

عشق به وطن همه را به صحنه ‌می‌آورد

فردا روز سرنوشت‌سازی است، همه می‌آیند چرا که عشق به وطن دارند و می‌خواهند در جهان همچنان سرافراز و مقتدر باشند.
کد خبر : ۱۱۶۵۹۲

صراط:حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هر دو از مقوله‌هایی است که مردم می‌توانند در آن نقش‌ داشته باشند و تا آحاد ملت نقش‌آفرینی نکنند، حماسه‌ای به وجود نمی‌آید.

به فرموده امام راحل، «با حضور در عرصه انتخابات می‌خواهید زمام کشور را به کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور باشد، سهل انگاری نکنید و پای صندوق‌ها بروید».

از دیدگاه رهبری نیز مسئله انتخابات مسئله مهی است، معظم‌له از عرصه انتخابات به عنوان عرصه ظهور قدرت ملی در کشور نام می‌برنند و می‌فرمایند، «ملتی که زنده است، بانشاط است، مطمئن به پشتیبانی الهی است، این ملت در همه عرصه‌ها پیروز خواهد شد؛ در این عرصه هم همین‌جور است».

از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون ده دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و در کل 33 دوره انتخابات در ایران اسلامی برگزار شده است و حضور مردم با وجود تهدیدات و تبلیغات دشمنان همواره معنادار و سرنوشت‌ساز بوده است.

در شرایطی که تنها چند ساعتی به آغاز انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است، شور و نشاط انتخاباتی در کشور به ویژه در شهرها و روستاهای کردستان بسیار بالاست.

اینجا کردستان ایران عزیز است، مهد شیرزنان و دلیر مردانی که همیشه بوده و هستند، سرزمینی که با خون پاک 5 هزار و 400 شهید انصار و بیش از 17 هزار شهید مهاجر آبیاری شده است، کردستان مهد فرهنگ و هنر، سرزمین شهید شهسواری‌ها‌ و شهید نمکی‌ها، سرزمین مردان خدایی، سرزمین شهدای خاموشی که در آسمان معرفت و از خودگذشتگی به زیبایی درخشیدند.

کردستان که برای دفاع از انقلاب در طول 34 سال پیروزی انقلاب همواره در صف مقدم بوده است و مردمان آن در تمام عرصه‌ها همواره حضوری حداکثری داشته است.

حضور حداکثری مردم کردستان در انتخابات به عنوان یکی از عرصه‌های سرنوشت‌ساز در کشور، تعلق خاطر این مردم به نظام اسلامی را ثابت کرده است.

مردم کردستان همگام با مردم سراسر کشور عزمشان را جزم کرده‌اند تا در این آزمون بزرگ یعنی انتخابات 24 خرداد در رقابت با دیگر استان‌ها همچون گذشته جایگاه مناسبی داشته باشند، جایگاهی که در شأن استان شهیدپرور کردستان باشد.

اقشار مختلف مردم برای خلق حماسه حضور در روز انتخابات به تکاپو افتاده و جای‌جای این استان را شور و شوق انتخاباتی در بر گرفته است، هر کسی به زبانی و کلامی هدف از حضور در این عرصه سرنوشت‌ساز را عنوان می‌کند.

انتخابات پیش‌رو نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور و افزایش عزت بین‌المللی برای ایران اسلامی دارد، دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در کردستان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات فردا خبر می‌دهند.

بیش از 50 میلیون نفر در این دوره از انتخابات واجد شرایط رأی دادن هستند که یک‌ میلیون و 61 هزار نفر آن در کردستان هستند و 45 هزار نفر از این تعداد را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

فردا جمعه 24 خرداد روز حماسه سیاسی ملت شریف ایران است، مردم استان کردستان نیز همگام و هم‌صدا با مردم سراسر کشور به پای صندوق‌های اخذ رأی می‌روند تا اتحاد و وحدت کلمه خود را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب نامزد اصلح ادای دین کنند.

فارس برای نشان دادن میزان شور و اشتیاق مردم کردستان برای حضور در انتخابات پیش‌رو به میان مردم آمده تا گوشه‌ای از دلدادگی، عشق و اراده قلبی کردستانی‌ها به انقلاب و ولایت فقیه را به زبان قلم برای هموطنان بیان کند.

شرکت در انتخابات ادای تکلیف است

بهار مرادی دانشجوی ترم چهارم روابط عمومی شرکت در انتخابات را ادای تکلیف می‌داند و می‌گوید، دخالت در تعیین سرنوشتم به عنوان انسانی عاقل و آگاه را نه تنها وظیفه بلکه تکلیفی شرعی می‌دانم و قطعا این عقیده را در 24 خرداد در عمل نشان می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات پیش‌رو میدان آزمونی است که شرط موفقیت در آن حضور حداکثری ملت ایران در پای صندوق‌های اخذ رأی و انتخاب فردی اصلح است.

محمد قادری از کسبه‌های قدیمی بازار سنندج است، مشارکت در انتخابات را حقی برای هر ایرانی دوستدار آب و خاکش می‌داند و می‌گوید؛ دشمن امروز با جدیت به دنبال ضربه‌زدن به ایران است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقشه‌های شوم دشمن را مثل همیشه نقش برآب می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب ارزشی ایران به آسانی به دست نیامده و مردم برای رسیدن به این نقطه سختی‌ها و هزینه‌های زیادی داده‌اند گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان از اعتماد و مقبولیت این نظام الهی است.

وی افزود: همه ما یک ملت واحد هستیم و باید با حضور یکپارچه در پای صندوق‌های اخذ رأی مشت محکمی بر دهان ابرقدرت‌های شرق و غرب بکوبیم.

مردم پیروز اصلی آزمون فردا هستند

شادی محمدی دیگر شهروند سنندجی است که با نداشتن پا و نشستن روی ویلچر را مانعی برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشتش نمی‌داند و برای شرکت در انتخابات فردا لحظه شماری می‌کند.

وی رنگ فردای ایران اسلامی را سفید به رنگ صداقت می‌داند و می‌گوید، مهم نیست اسامی چه کسانی از صندوق‌های اخذ رأی بیرون می‌آید چرا که پیروز اصلی آزمون فردا مردم هستند.

وی با بیان اینکه هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور در این میدان تکلیف نمی‌تواند منطقی باشد، گفت: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات ادای دین به شهدا است.

احسان باقری نیز دیگر شهروند سنندجی است که امسال برای نخستین بار شرکت در انتخابات را تجربه می‌کند و می‌گوید: از اینکه همگام با سایر هموطنانم می‌توانم در تعیین سرنوشتم نقش داشته باشم خوشحالم.

وی با بیان اینکه من یک ایرانی هستم و تلاش برای تعالی و آبادانی کشورم را بر خود تکلیف می‌دانم، معتقد است؛ حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی و انتخاب فرد اصلح برای دادن زمام اجرای کشور از مهم‌ترین مولفه‌ها در توسعه فردای کشورم است.

به سراغ مریم صادقی پیرزنی که آن طرف‌تر بر روی نیمکت ایستگاه اتوبوس نشسته و کنجکاوانه حرف‌هایمان را گوش می‌دهد می‌روم، عکس یکی از کاندیداهای شوراهای شهر سنندج را این دست و آن دست می‌کند و می‌گوید ما هم فردا پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات پیر و جوان نمی‌شناسد، گفت: عشق به وطن همه را پای صحنه می‌آورد.

وی افزود: ملت ایران ثابت کرده‌ است که مرد عملند و برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های این نظام الهی در تمام عرصه‌ها آماده هستند.

فردا سرنوشت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران رقم می‌خورد، یک حماسه سیاسی دیگر که به گفته برخی تحلیل‌گران و مسئولان بیش از 75 درصد و بنا به نظر برخی دیگر 65 درصد از واجدان شرایط، پای صندوق‌های اخذ رأی می‌روند.

شاید آمارها کمی متفاوت باشد، اما فرق زیادی نمی‌کند چراکه شواهد و نظرسنجی‌های بسیاری از حضور حداکثری اقشار مختلف مردم بدون هرگونه بزرگ‌نمایی در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز خبر می‌دهند.

=============

گزارش از شیرین مرادی

منبع: فارس