۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸

ویژگی‌ کاندیدا‌های اصلح از زبان مراجع

آیت‌الله جعفر سبحانی هم به تشریح شاخصه‌های فرد اصلح می‌پردازد و فردی را اصلح برای ریاست جمهوری می‌داند که توان حل مشکلات مردم و کشور را داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۶۶۱۹

  صراط:مراجع عظام تقلید در حالی که همواره بر لزوم حضور حداکثری مردم در تمام انتخابات‌ها تاکید کرده‌اند اما از حمایت مصداقی از کاندیدایی خاص پرهیز کرده و تنها برای راهنمایی مردم به تشریح و تبیین وی‍ژگی‌های کاندیدای اصلح پرداخته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این زمینه به ذکر برخی از ویژگی‌های کاندیدای اصلح می‌پردازد و می‌گوید: نخستین شرط این است که باید تقوا و دیانت در سطح بالا داشته باشد تا بتواند منافع مردم و کشور را حفظ کند.

وی سعه صدر، دعوت از جناح‌های وفادار به نظام برای همکاری، استفاده از همه ظرفیت‌ها، شجاعت در تصمیم‌گیری‌های کلان و... را از جمله شاخصه‌های رئیس جمهور ذکر می‌کند و می‌افزاید: رییس جمهور باید حل مشکلات مردم به ویژه گروه‌های مستضعف را در اولویت نخست قرار دهد.

آیت‌الله نوری همدانی تدین، ایمان، اخلاص عمل برای عملی کردن ارزش‌های اسلامی و رضایت خدا، اعتقاد کامل به ولایت فقیه، درک صحیح از مشکلات جامعه، برخورداری از قاطعیت در اراده، کارآمدی، پشتکار و... را از جمله شاخصه‌های کاندیدای اصلح برشمرد و رئیس ‌جمهور آینده باید مدیریت خود را برا اساس رعایت حقوق مردم بنیان کند؛ مردمی بودن و مردمی زیستن و نسبت به مردم مهربان و دلسوز بودن برای کسی که قوه اجرایی را برعهده خواهد گرفت لازم است.

وی همچنین با بیان اینکه برای ریاست جمهوری باید فردی به صحنه بیاید که از نظر سیاست خارجی در حد قوی باشد تصریح می‌کند: رئیس جمهور آینده باید واجد شرایط و ویژگی‌های باشد که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره و تاکید کردند.

این مرجع تقلید همچنین با تاکید بر اینکه ما در عرصه داخلی نیازمند مدیریت قوی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم می‌افزاید: در مقابل دشمنان کینه توز نیز نیازمند سیاست قوی هستیم که خود در گرو داشتن ایمان و ولایت مداری است.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در این زمینه می‌گوید: وظیفه همه اقشار جامعه این است که بر اساس رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید معیارهای صحیح انتخاب اصلح را بشناسند و بر همان اساس فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی هم به تشریح شاخصه‌های فرد اصلح می‌پردازد و فردی را اصلح برای ریاست جمهوری می‌داند که توان حل مشکلات مردم و کشور را داشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: فردی که می‌داند توان حل مشکلات مردم و کشور را ندارد و خود را وارد عرصه انتخابات کند دور از جوانمردی عمل کرده است.

آیت‌الله جوادی آملی نیز با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود در ایران اظهار می‌دارد: با وجود این امکانات در کشور، یک مدیریت خوب، معقول، تنش زا و فکر خوب در جایگاه ریاست جمهوری می‌تواند مشکلات کشور را حل نماید.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، عرصه دیگری از آزمون ملت انقلابی ایران اسلامی است که براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب و توصیه‌ها و تاکیدات مراجع عظام تقلید و علما اعلام و حضور حداکثری مردم شاهد رقم خوردن حماسه بزرگی در عرصه سیاسی در تاریخ پرافتخار انقلاب خواهیم بود که به حول و قوه الهی آینده‌ای روشن را برای پیشرفت و توسعه کشور رقم خواهد زد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند