۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی

رأی‌خوانی مردم درست نیست

رئیس ستاد انتخابات جلیلی با تاکید بر اینکه رأی‌خوانی برای استقبال از جلیلی از هم‌اکنون درست نیست، گفت: جشن پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری درست نیست چرا که فرد منتخب هنوز به جایی نرسیده است.
کد خبر : ۱۱۶۷۰۳

صراط: علی باقری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی که به همراه وی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آمده‌ بود با حضور در جمع خبرنگاران درباره لزوم قانون‌گرایی نامزدها در انتخابات اظهار داشت:‌همه نامزدهای ریاست جمهوری چه افراد پیروز و چه کسانی که رای نیاورده‌اند، باید در چارچوب مقررات عمل کنند و نامزدی که پیروز انتخابات می‌شود، باید رفتاری در شأن ملت ایران داشته باشد.

باقری با تاکید بر اینکه کسانی که در انتخابات رای نیاورده‌اند نباید طوری عمل کنند که زمینه برای سوء‌استفاده دشمنان فراهم شود در خصوص کابینه جلیلی خاطرنشان کرد: آقای جلیلی کابینه را به کسی معرفی نکرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی در خصوص میزان استقبال از جلیلی از صبح امروز تاکنون گفت: ما علم غیب نداریم اما استقبال عمومی از انتخابات خوب است. اما با توجه به تجربه‌ای که در سال 88 کسب کرده‌ایم، همه باید به آنچه که از صندوق‌ها بیرون می‌آید تمکین کنند.

وی در خصوص تأثیر خلق حماسه سیاسی مردم ایران در عرصه بین‌الملل تصریح کرد: این مسئله مهم است که انتخابات در ایران درون‌زا است و بستگی به مردم داشته  طرف خارجی هیچ تأثیری در آن ندارد و از این رو هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، ناامیدی دشمنان و عدم طمع کمتر خواهد بود.

باقری در خصوص برگزاری جشن پیروزی اظهار داشت:‌جشن گرفتن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری معنا ندارد چرا که فرد منتخب به چیزی نرسیده است و ریاست جمهوری یک مسئولیت بزرگ است که باید برای توفیق مردم خدا را شاکر باشیم.

رئیس ستاد انتخابات جلیلی تاکید کرد: برای مشخص شدن نتیجه مردم باید هنوز صبر کرد و رای‌خوانی و نظری خوانی درست نیست.

منبع: فارس