۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

حضور باشکوه ایرانیان مقیم آمریکادرانتخابات

ایرانیان مقیم آمریکا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران حضور پرشوری داشته و مردم در بیش از ۱۹ شهر این کشور، به پای صندوق‌های اخذ رای رفتند
کد خبر : ۱۱۶۸۸۳
صراط:ایرانیان مقیم آمریکا همانند دیگر هموطنان در داخل کشور حضور گسترده‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان  در  کشور آمریکا در بیش از ١٩ شهر و در ٢٣  شعبه اخذ رای برگزار  شد.  یک شعبه اخذ رای در محل دفتر حافظ منافع ایران در پایتخت آمریکا و  شعبه دیگری در ایالت ویرجینیا  در شهر مانسس برپا شده بود. استقبال ایرانیان مقیم آمریکا در این دوره به مراتب بهتر از دوره قبل بود. در جریان برگزاری انتخابات، تا ساعت  18 بیش از ١٥٠٠ نفر خود را به محل دفتر حافظ منافع ایران رسانده و رای خود را به صندوق انداختند. استقبال مردم از این انتخابات با شکوه بود.

 

همزمان، در محل دفتر حافظ منافع ایران علاوه بر اخذ رای امور مربوط به خدمات کنسولی نیز انجام می‌شد.

یکی از شرکت کنندگان در محل اخذ رای در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم پیرامون علت شرکت در انتخابات و انگیزه وی برای حضور در این محل گفت: " من از ایالت ویرجنیا  آمده ام و  به نظرم رای دادن برای تعیین سرنوشت خود و هموطنان امری واجب است. این حق ما است که برای سرنوشت خود رای بدهیم ".

ایرانی دیگری در پاسخ به همین سوال گفت :" علاوه براینکه این  عمل  واجب شرعی است، رهبر انقلاب فرموده‌اند که باید اصلح  را انتخاب کنید. ما باید برای سرنوشت خود همت بخرج بدهیم و امروز من آمده ام که فرد  اصلح  را انتخاب کنم ".

پیش از این رئیس ستاد انتخابات خارج کشور ، از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 96 کشور، 128 نمایندگی و 290 شعبه اخذ رأی خبر داد بود .

منبع: تسنیم