۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵

اوباما در مسیر تکرار خطای بوش

یک روزنامه آلمانی در تحلیلی با تاکید بر اینکه تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به شورشیان در سوریه، تصمیم غلطی است، تاکید کرد اوباما در مسیر تکرار خطای بوش در به راه انداختن جنگ علیه عراق با دلایل دروغین قرار دارد.
کد خبر : ۱۱۶۹۱۴
صراط: روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای" در تحلیلی نوشت: تصمیم دولت آمریکا برای ارسال سلاح به شورشیان در سوریه تصمیمی نادرست است. اوباما به این ترتیب آمریکا را درگیر جنگی خواهد کرد که دیگر از خارج، قابل کنترل نیست.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۰۳، جرج بوش با دلایل دروغین حمله به عراق را توجیه کرد. اما سلاح های کشتار جمعی که آمریکا از وجود آنها در عراق دم می زد، هرگز در این کشور یافت نشد. بوش تنها می خواست صدام را سرنگون کند.

حالا و حدود ۱۰ سال بعد دولت آمریکا تصمیمات خود مبنی بر ارسال سلاح به شورشیان سوری را با دلایل و انگیزه مشابه آنچه برای حمله به عراق عنوان شد توجیه می کند. آمریکا ادعا می کند که نیروهای ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان استفاده کرده اند. بار دیگر اولین منتقدان این تصمیم آمریکا، چنین ادعایی را دروغ ارزیابی می کنند.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب با تاکید بر اینکه تصمیم ارسال سلاح برای شورشیان سوری تصمیم غلطی است و با اشاره به اینکه اراده کافی برای یافتن یک راهکار سیاسی در سوریه وجود ندارد خاطر نشان کرد: اوباما می خواهد آمریکا را وارد درگیریهایی کند که دیگر از خارج قابل کنترل نیست و این تصمیم هوشمندانه ای نیست.
برچسب ها: بوش اوباما صراط