۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰

اعتصاب غذای زندانیان در عربستان

منابع خبری از اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان در زندانهای رژیم سعودی و انتقال آنها به سلول‌های انفرادی خبر دادند.
کد خبر : ۱۱۶۹۳۷
صراط:به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه نوشت: برگزار کنندگان "اعتصاب کرامت" در عربستان از موفقیت برنامه‌های روز اول این اعتصاب که سه شنبه گذشته برگزار شد، خبر دادند و قرار است این برنامه‌ها که در پنج بخش می‌باشد تا روز اول عید سعید فطر آینده ادامه دارد و هدف از آن اعتصاب فراگیر در زندان‌های سعودی است.

یک منبع آگاه گفت: بعد از اعتصاب سه شنبه گذشته زندانیان، وزارت کشور سعودی 41 زندانی را که در زندان‌های اداره آگاهی اعتصاب غذا کردند، به سلول‌های انفرادی منتقل و هرگونه تماس و ملاقات با آنها را ممنوع کردند.

براساس طرح عمومی اعتصاب، زندانیان در زندان‌های آگاهی قصد دارند تا تحقق تنها خواسته خود یعنی آزادی فوری براساس ماده 114 اساسنامه اقدامات جزائی اعتصاب غذا کنند چرا که این اساسنامه تاکید می‌کند که مجموع زمان بازداشت یک متهم نباید بیش از شش ماه از زمان بازداشت باشد.

برگزار کنندگان، برنامه اعتصاب را روز سه شنبه11 ژوئن، سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 ژوئن به مدت دو روز ، سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه 25 و 26 و 27 ژوئن به مدت سه روز، سه شنبه و چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه دوم، سوم، چهارم و پنجم ژوئن به مدت چهار روز و اعتصاب طولانی مدت از آغاز ماه مبارک رمضان تا روز عید سعید فطر اعلام کردند.
منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند