۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

خرما تحریم می شود!

جامعه مسلمانان انگليس، در اعتراض به برنامه‌ شهرک سازي رژيم اسرائيل، تحريم خرماهاي اسرائيلي را در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۱۱۷۱۲۵
صراط: ستاد مبارزه با برنامه شهرک سازي رژيم اسرائيل به مسلمانان انگليس توصيه کرده است تا خرماهايي اسرائيلي را که در شهرک هاي غير قانوني در کرانه باختري اشغالي و دره اردن توليد شده است، تحريم کنند.

 

نزديک به نيمي از شهرک‌هاي بنا شده در اراضي اشغالي « دره اردن » به کشت و پرورش خرما که سودآوردترين محصول آن‌هاست و در عرصه اقتصادي اين مناطق نقش مهمي ايفا مي‌کند، مشغول هستند.

 

انجمن مسلمانان انگليس (MAB) اعلام کرد، اين انجمن قصد دارد در اعتراض به سياست توسعه شهرک سازي رژيم اسرائيل در اراضي اشغالي فلسطين يک روز را به عنوان« روز ملي اقدام »اعلام کند.

 

اين انجمن در بيانيه‌اي اعلام کرد، « قصد داريم با اعلام روز ملي اقدام، توجه تمامي افراد را به بررسي برچسب و تحريم خرماهاي اسرائيلي جلب کنيم.»

 

توزيع اعلاميه در بين نمازگزاران روز جمعه و نصب پوستر در مساجد و فروشگاه‌هاي محلي از ديگر فعاليت‌ها در اين روز اعلام شده است.

 

فعالان شرکت کننده در اين برنامه همچنين فهرستي از فروشگاه‌هاي بزرگي که خرماهاي اسرائيلي در آن‌ها فروخته مي شود تهيه کرده‌اند چرا که برخي از اين فروشگاه‌ها از جمله اسدا و سينزبري، مارکز و اسپنسر،

ويت رز و تسکو خرماهاي اسرائيلي را با برچسب محصولات خود به فروش مي‌رسانند.

 

بيش از ۲۰ سازمان از جمله « دوستان الاقصي» و « ستاد همبستگي با فلسطين»، بزرگترين گروه ضد اسرائيلي در انگليس و اروپا، از سياست مبارزه با شهرک‌سازي رژيم اسرائيل حمايت کرده‌اند.

 

رژيم اسرائيل مقادير زيادي خرماي « مدجول» در شهرک‌هايي که در اراضي اشغالي کرانه باختري و دره اردن ساخته است، توليد مي‌کند.

 

انجمن مسلمان انگليس تصريح کرد،« شما با خريد اين خرماها از سرقت اراضي فلسطينيان و سرکوب مردم فلسطين حمايت مي کنيد.»

 

به گزارش ستاد تحريم اسرائيل در انگليس، بيش از ۵۰ درصد از خرماهاي «مدجول» دنيا در اراضي اشغالي فلسطين و ۶۰ درصد از خرماهاي اسرائيلي در مزارع شهرک نشينان اسرائيلي در دره اردن توليد مي‌شود.

 

رژيم اسرائيل از محل فروش خرما در سال ۲۰۱۱ ميلادي، ۲۶۵ میليون دلار سود کسب کرده است.

 

ديوان بين‌المللي دادگستري، برنامه شهرک سازي رژيم اسرائيل را دراراضي سرقت شده و اشغالي فلسطينيان غيرقانوني دانسته است.