۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵

در زندان‌های صهیونیسم چه می‌گذرد؟

گزارش‌ها از زندان‌های رژيم اشغالگر اسرائيل حاكی از آن است كه اين زندان‌ها مملو از فلسطينيانی است كه به جرم دفاع از سرزمينشان، تحت شديدترين شكنجه‌های روانی و فيزيكی قرار دارند.
کد خبر : ۱۱۷۴۷۴
صراط:رژيم صهيونيستی به عنوان يكی از معدود رژيم‌هايی كه شكنجه در زندان‌ها را به عنوان قانون به تصويب رسانده است، پس از دستگيری معترضان فلسطينی آنان را بدون محاكمه و به اتهام اقدامات تروريستی زندانی می‌كند و تحت شديدترين شكنجه‌ها قرار می‌دهد.
 
بنابر گزارش‌ها، تعداد زندانيان فلسطينی تا ماه آوريل سال 2013، به 4700 می‌رسيد كه از اين ميان 169 نفر آنان بدون محاكمه در زندان به سر می‌برند.
 
گرچه بيشتر زندانيان مردانی از كرانه باختری و نوار غزه هستند، اما شمار كودكان و زنان در زندان‌های اسرائيل جنايتكار كم نيست.
 
گزارش‌های دلخراشی از نحوه شكنجه زنان، كودكان و مردان فلسطينی هر از گاهی منتشر می‌شود كه دل سنگ را نيز به درد می‌آورد.
 
كودكان دستگير شده بدون حضور والدين و وكيلی كه از آن‌ها حمايت كند، محاكمه و مجازات می‌شوند.
 
انجمن اسرای فلسطينی ديروز، 26 خرداد، اعلام كرد: وضعيت شماری از اسرای فلسطينی در زندان رامون به دليل عدم مراقبت پزشكی وخيم است.
 
بسياری از اسرا بر اثر شكنجه‌ به بيماری‌های گوناگونی مبتلا می‌شوند اما بدون دسترسی به امكان درمان، علاوه بر همه مشكلات موجود با دردهای بيماری نيز دست‌وپنجه نرم می‌كنند.
 
خانواده «ثائر حلاحله» ديروز از سازمان‌های حقوق بشر خواستند برای نجات جان اين اسير فلسطينی تلاش كنند.
 
ثائر حلاحله، اسير 34 ساله شهر الخليل، كه از بيماری شديد كبد رنج می‌برد، از دريافت هرگونه مراقبت پزشكی محروم است. وی پس از مداوای دندانش در زندان، به دليل استفاده از وسايل آلوده به اين بيماری دچار شده است.
 
همچنين شماری از اسرای فلسطينی از ديدن خانواده‌های خود نيز محروم هستند.
 
انجمن اسرای فلسطينی نيز رمضان سال گذشته اعلام كرد: اسرای فلسطينی در زندان‌های رژيم اسرائيل در طول ماه رمضان مورد بدرفتاری و شكنجه قرار گرفته و از خواب محروم بوده‌اند و حتی آب و غذا برای باز كردن روزه در اختيار آن‌ها قرار داده نمی‌شد.
 
اين‌ها نمونه‌هايی از جناياتی است كه در زندان‌های اشغالگران عليه بوميان سرزمين‌های اشغالی به دليل اعتراض به اشغال بيش از 92 درصد سرزمينشان اعمال می‌شود.