۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

چندپیشنهادکاربردی به رئیس جمهورمنتخب

مشکلات و مسائل اقتصاد کشور بر همگان روشن می باشد که در قالب مناظره ها و برنامه نامزدهای انتخابات بخصوص خود آقای دکتر روحانی به اطلاع مردم رسانده شد.
کد خبر : ۱۱۷۵۴۸
صراط:- انتخابات ریاست جمهوری اخیر از جهات مختلف دارای ویژگیهای ممتاز نسبت به انتخابات سال 88 می باشد. که به قرار ذیل می باشد.

تمام سلایق سیاسی کشور در انتخابات دارای نامزد بودند. با تلاش وزارت کشور و شورای نگهبان انتخابات در کمال آرامش و صحت برگزار گردید که حتی دشمنان قسم خورده ملت ایران به آن اعتراف نمودند.

رفتار نامزدهای انتخاباتی، چه زمان تبلیغات و مناظره ها و چه بعد از اعلام نتیجه انتخابات قابل تقدیر و تحسین می باشد. در درجه اول پیام تبریک نامزدهایی که از صحنه رقابت بازمانده اند و تعدادی از آنان به ملاقات نامزد پیروز رفتند، و از این مهمتر سخنان آقای دکتر روحانی بعد از اعلام نتایج و دعوت از نامزدهای دیگر برای همکاری در حل مشکلات کشور سنت حسنه جدیدی را در کشور پایه گذاری می نماید.

جشن و پایکوبی مردم هم بعد از اعلام نتایج آرا با آرامش و رفتار متین مردم بخصوص جوانان همراه بود و شاهد بودیم که تعداد زیادی از هواداران نامزدهای دیگر هم به همراه هواداران نامزد برنده در خیابان ها و میادین حاضر شدند صدا و سیما هم در امر تبلیغات سنگ تمام را گذاشت و شاهد بودیم که هر چه از زمان تبلیغات می گذشت روش های سازمان صدا و سیما کامل تر و اثرگذارتر بود و در اطلاع رسانی به مردم و ایجاد شور انتخاباتی نقش اول را ایفا کردند که امید است این روش تبلیغاتی درآینده کامل تر و به گونه ای که در انتخابات مجلس شورای اسلامی تسری نماید.

جا دارد ضمن تبریک به منتخب مردم از همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی شود و در این انتخابات هم ملت ایران نشان داده است ملتی است با هویت یکپارچه و در روزهای سرنوشت ساز تصمیمات ملت ایران به واقع حماسه ساز می باشد.

2- اقدام مهم و سرنوشت ساز آقای دکتر روحانی برگزیدن تیم همکاران خود می باشد. با توجه به سوابق کاری ایشان و روش های نامبرده امید است که افرادی لایق وبا تجربه، درستکار انتخاب نمایند این گونه افراد حتی در میان کسانی که تفکر و روش آقای روحانی را قبول دارند فراوان هستند.

پیشنهاد می شود ریاست محترم جمهور منتخب از میان نامزدهای رقیب و از میان مدیران دولت های گذشته آنان که کارآمدی و درستکاری خویش را به اثبات رسانده اند استفاده نماید که این روش هم یک سنت حسنه ای در میان دولت مردان کشور شود.

بنظر نگارنده اگر آقای دکتر روحانی موفق به انتخاب همکاران کارآمد شود، در جهت انجام وظایف خویش 90 درصد کار را به انجام رسانده ا ست چون برنامه های دولت آینده را هم خود ایشان ارائه نموده اندو هم از برنامه های نامزدهای دیگر می توانند استفاده نمایند. برنامه پنجم هم که مصوب مجلس شورای اسلامی می باشد و بسیاری از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی هم روی موضوعات مختلف کارهای خوبی انجام دادند که قابل استفاده برای دولت آینده می باشد.

3ـ بزرگترین مشکل مطرح شده توسط مردم و همه نامزدهای انتخابات بحث مشکلات گرانی، تورم، بیکاری و در یک کلام مشکلات اقتصادی کشور می باشند که در سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری در قالب موضوعات مختلف به عنوان موضوع سال اعلام فرمودند.

مشکلات و مسائل اقتصاد کشور بر همگان روشن می باشد که در قالب مناظره ها و برنامه نامزدهای انتخابات بخصوص خود آقای دکتر روحانی به اطلاع مردم رسانده شد. اما به نظر نگارنده هر چند بهترین برنامه ها تدوین و به تصویب مراجع ذی صلاح برسد. اما اگر مشکلات ساختاری حل نگردد برنامه های خوب هم مثمر ثمر نخواهد بود.

الف: بیش از هفتاد درصد اقتصاد ایران دولتی است این بزرگ ترین مانع پیشرفت کشور است باید دولت محترم تمام سعی خویش را در اجرای قانون اصل 44 به کار بندد. مقاومت بدنه دولت و مدیران میانی بزرگ ترین مانع این مسیر می باشد در کنار اقتصاد دولتی یک طبقه رانت خوار (ویژه خوار یا مفت خور) به وجود آمده است که خود در اجرای خصوصی سازی اقتصاد در کنار مقاومت بدنه دولتی می باشد. که باید با قاطعیت و برنامه ریزی این مهم انجام شود که تولید و تجارت در دست مردم قرار گیرد.

ب: اقتصاد ایران فاقد یک مرکز فرماندهی متمرکز می باشد. به ریاست محترم جمهوری منتخب پیشنهاد می شود، تولیت اقتصادی در ریاست جمهوری ایجاد نمایند که دبیری شورای اقتصادی را عهده دار باشد و هماهنگی دستگاه های اقتصادی کشور را انجام دهد.

قوانین لازم را برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاریهای موجود و آینده پیگیری نماید و نسبت به مبارزه با واردات بی رویه قاچاق کالا و تثبیت قوانین و مقررات تجاری و اقتصادی اقدام نمایند. دولت آینده باید بیشتر وقت و نیروی خویش را برای حل مسائل اقتصادی کشور قرار دهد.

دولت آینده باید به گونه ای عمل نماید که کلیه کارشناسان بخش خصوصی و عمومی بتوانند تجربیات و نظرات خویش را به مجریان دولت ارائه نمایند.

منبع:سیاست روز