۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷

دیدارمهمان‌پرست‌ با اعضای‌ انجمن‌دوستی‌

رامین مهمان‌پرست، رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه کشورمان با اعضای انجمن دوستی اندونزی و ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : ۱۱۷۸۸۰
صراط:در این مراسم که محمود فرازنده، سفیر ایران در جاکارتا نیز حضور داشت، مهمان‌پرست بر نقش مهم انجمن‌های دوستی در دیپلماسی عمومی در راستای گسترش روابط کشورها و افزایش مراودات مردمی تاکید کرد.

وی در این دیدار به مشترکات تاریخی، فرهنگی و اعتقادی ایران و اندونزی پرداخت و از اعضای انجمن دوستی برای سفر به ایران دعوت کرد.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه به تشریح مواضع ایران در قبال سوریه، انتخابات اخیر ریاست جمهوری و ... پرداخت و بر ضرورت اتحاد کشورهای مسلمان و مستقل در مقابله با توطئه‌های صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها تاکید کرد.

  هم‌چنین مهیمین جونایدی، رییس بخش بین‌الملل مجلس علمای اندونزی و موسس انجمن دوستی اندونزی و ایران به نمایندگی از اعضای این انجمن با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، نسبت به تقویت و گسترش روابط تهران و جاکارتا در دولت جدید ابراز امیدواری کرد.

او را‌ه‌یابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی فوتبال را تبریک و از ایران به عنوان نماینده کشورهای مسلمان در این دوره یاد کرد.

انجمن دوستی اندونزی و ایران در سال 1391 (2012) تأسیس شده است که در آن نمایندگانی از بزرگ‌ترین تشکل‌های اسلامی – سیاسی اندونزی نیز عضویت دارند.

در این سفر سخنگوی پیشین وزارت خارجه ایران هم‌چنین با سایت خبری "مردکا" گفت وگو کرد و به سوالاتی درباره تحولات منطقه خاورمیانه و از جمله سوریه، فلسطین و ... پاسخ داد.

منبع: ایسنا