۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴

کاهش شدید بهای نفت در بازار آسیا

در پی اعلام افزایش غیرقابل منتظره ذخایر نفت خام آمریکا و سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا در مورد احتمال کاهش تدابیر حمایتی، بهای نفت روز پنجشنبه در معاملات الکترونیک بازار آسیا کاهش یافت.
کد خبر : ۱۱۸۰۳۵
صراط:در معاملات صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه اوت که آخرین روز معاملات آن بود، با 81 سنت کاهش، 97 دلار و 43 سنت معامله شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز 87 سنت کاهش یافت و به 105 دلار و 25 سنت رسید.

وزارت انرژی آمریکا چهارشنبه از افزایش غیرمنتظره 300هزار بشکه‌ای ذخایر نفت آمریکا و رسیدن آن به 394 میلیون و یکصد هزار بشکه خبر داد اما این افزایش متوسط بود و بازار بیشتر به نتایج نشست کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا واکنش نشان داد.

مسئولان بانک مرکزی آمریکا در پایان نشستی دو روزه ادامه سیاست پولی انبساطی خود را در تمام جنبه‌های آن به ویژه خرید ماهانه حدود 85 میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه داری و اوراق بهادار وام مسکن تأیید کردند.

اما آنها همچنین اعلام کردند این تدابیر ممکن است در صورت بهبود شرایط اقتصادی آمریکا به تدریج برداشته شوند.

آنها خاطر نشان کردند فعالیت اقتصادی آمریکا با روندی «میانه» رو به رشد است و شرایط بازار کار بهبود یافته است.

به گفته آنها، خطرات وخامت اوضاع اقتصادی و بازار کار آمریکا از پاییز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، کلی تئو از آی جی مارکتز اعلام کرد این اظهارات، کاهش ارزش سهام و مواد اولیه را در معاملات امروز توضیح می دهد. وی همچنین به نگرانی‌های مداوم در مورد مناقشه سوریه که ممکن است به کشورهای همسایه سرایت کند و اقتصاد ضعیف جهانی اشاره کرد.

چین،‌ دومین اقتصاد جهان نیز همچنان مایه نگرانی بازارهاست. بانک اچ اس بی سی پنجشنبه اعلام کرد تولید کارخانه‌ای چین در ماه ژوئن به پایین ترین حد در نه ماه گذشته رسید.

چهارشنبه، در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژوییه با 20 سنت کاهش، 98 دلار و 24 سنت معامله شد.

اما در بازار لندن هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با 10 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز سه‌شنبه، 106 دلار و 12 سنت خرید و فروش شد.