۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
واكنش عراقچی به تاسیس دفتر طالبان در دوحه؛

حمایت ایران ازگفتگوباهمه گروه های افغان

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در واكنش به تحركات منتهي به گشايش دفتر طالبان در دوحه قطر اعلام کرد: جمهوري اسلامي ايران همانگونه كه بارها اعلام داشته، معتقد است بحران افغانستان راه حل نظامي ندارد و تنها راه حل مناسب رويكرد مذاكراتي است و خرسنديم كه جامعه جهاني اگر چه با تاخير به ناكارآمدي رويكرد نظامي اذعان کرده است.
کد خبر : ۱۱۸۴۷۸
صراط:سيد عباس عراقچي تصريح كرد: ايران از هر مذاكره اي بين گروه هاي مختلف افغاني كه در چارچوب منافع ملت افغانستان با محوريت دولت آن كشور و در تطابق حقوق اقوام مختلف افغاني و مفاد قانون اساسي افغانستان باشد، حمايت ميكند و معتقد است ملت افغانستان براي گفتگوهاي آشتي ملي نياز به قيم ندارد.

وي افزود: به اعتقاد ما همانگونه كه مداخلات نظامي خارجي كمكي به حل بحران در افغانستان نكرد، مذاكرات تحميلي با محوريت بيگانگان و بدون لحاظ منافع و مصالح ملي افغانستان و خواست و حضور نمايندگان مردم اين كشور راه به جايي نخواهد برد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه گفت: ما با تروريسم و فعاليتهاي تروريستي و نيز مقابله كور با آن كه منجر به كشتار غير نظاميان به ويژه زنان و كودكان ميشود، مخالفيم و معتقديم منطقه از ظرفيتهاي بالايي براي كمك به حل بحران افغانستان برخوردار است و متاسفانه از اين ظرفيتها چنانچه بايد استفاده نشده است.
منبع: مهر