۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
نقوي‌حسيني

عربستان درمقابل ملت ايران سرتعظيم فرودآورد

سخنگوي هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس با بيان اين كه عربستان سعودي پس از انتخابات در مقابل ملت ايران سرتعظيم فرود آورد، گفت: اظهارات مقامات عربستان بيانگر اين مسئله است که جمهوري اسلامي ايران و همسايگانش در حوزه خليج فارس مي‌توانند روابط مسالمت آميز، صميمانه و دوستانه‌اي داشته باشند.
کد خبر : ۱۱۸۵۰۵
صراط:سيدحسين نقوي حسيني نماينده ورامين با اشاره به اظهارات مقامات عربستان در مورد انتخابات رياست جمهوري و رابطه با ايران گفت: از اين که کشورهايي هم چون عربستان سعودي در مقابل ملت ايران در انتخابات سرتعظيم فرود مي‌آورند و منتخب ملت ايران را مورد تقدير قرار مي‌دهند باعث خرسندي است.

وي ادامه داد: اظهارات مقامات عربستان بيانگر اين مسئله است که جمهوري اسلامي ايران و همسايگانش در حوزه خليج فارس مي‌توانند روابط مسالمت آميز، صميمانه و دوستانه‌اي داشته باشند.

نقوي‌حسيني بيان کرد: قطعا رئيس‌جمهور منتخب ملت براي گسترش روابط با همسايگان برنامه خواهند داشت و همان‌گونه که در برنامه‌هاي خبري خود نيز اعلام کرده‌اند در پي اين است که روابط خوبي را با کشورهاي همسايه به ويژه کشورهاي حوزه خليج فارس داشته باشد.

سخنگوي هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس اظهار داشت: اين ادعا که جمهوري اسلامي ايران بخواهد در امور داخلي کشورهاي ديگر مداخله کند واقعيت ندارد ايران هيچ وقت در امور داخلي ديگر کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد، مطمئنا اگر ما در امور ديگر کشورها دخالت مي‌کرديم شرايط حال حاضر آن‌ها اين‌گونه نبود.

وي ادامه داد: به عنوان مثال سال‌هاست که در کشور همسايه ما بحرين تنش‌هاي شديد ميان ملت وجود دارد اما ايران هيچ دخالتي در امور داخلي بحرين انجام نداده و تنها از اين دولت خواسته که حقوق شهروندان را رعايت کند که البته اين درخواستي از جانب تمام کشورهاست.

نماينده ورامين در پايان اظهار داشت: ادعاي دخالت ايران در امور ديگر کشورها اشتباه است اما اين که تلاش شود روابط ايران با همسايگان دوستانه باشد و اين موضوع با استقبال عربستان روبه رو شده بسيار خوشايند است.

گفتني است به نقل از تابناك خبرگزاری رویترز مواضع عربستان سعودی در قبال روحانی را بازتاب داده و می نویسد این کشور، از «حمایت شایسته» از روحانی سخن گفته است به نوشته این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه عربستان از حسن روحانی خواسته در پی برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه باشد و از مداخله در امور دیگر دولت ها اجتناب نماید.

قابل ذكر است معاون وزارت خارجه عربستان ادامه داد: «اگر این چیزی است که روحانی قصد انجامش را دارد، ما از وی حمایت کرده و این موضع را می ستاییم». رویترز اشاره می‌کند که پیش از این، ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی نیز ضمن تبریک به روحانی، نسبت به بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرده بود.