۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰

جنگ رسانه ای میان آلمان و ترکیه

رسانه های آلمان و ترکیه در پی تشدید اختلافات سیاسی میان دو کشور،اعلان جنگ کرده اند.
کد خبر : ۱۱۸۶۵۶
صراط:در پی واکنش "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان به واکنش دولت ترکیه به اعتراضات ضد دولتی در این کشور رسانه های دو کشور علیه همدیگر اعلان جنگ کرده اند.

بیانیه صدر اعظم آلمان درباره حوادث پارک "گزی" استانبول و تصمیم دولت آلمان برای ملغی کردن مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا آغازگر این جنگ رسانه ای بین دو کشور بود.

مجله "بیلد" آلمان با انتشار عکسی از "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و گذاشتن سیبیل هایی کوتاه برای او مشابه سبیل های "آدلف هیتلر" او را یک دیکتاتور خواند و روزنامه "تقویم" چاپ ترکیه هم با انتشار عکسی از مرکل صدر اعظم آلمان، او را یک نئونازی معرفی کرد.

بعد از برخورد خشن پلیس ترکیه با معترضان این کشور، دولت آلمان بر لغو مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا که قرار بود بعد از دو سال و نیم تاخیر در این ماه از سرگرفته شود پافشاری می کند و همین امر سبب تنش در روابط دو کشور شده است.

همچنین روزنامه اشپیگل آلمان الحاقیه ای ۱۰ صفحه ای درباره حوادث ترکیه منتشر کرده که قرار است در این کشور توزیع شود.

از سوی دیگر روزنامه تقویم ترکیه نیز مصاحبه جعلی از "کریستین امانپور" گوینده شبکه سی ان ان آمریکا منتشر کرد که در آن این گوینده زن اعتراف کرده است که برای منتشر کردن دیدگاه های معترضان پول دریافت کرده است.

در پی انتشار این مصاحبه جعلی خانم امانپور در تویتر خود خطاب به روزنامه تقویم گفت: شرم بر تو باد تقویم که مصاحبه دروغ از من منتشر کردی.
منبع: مهر