۰۳ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

برلوسکونی به ۷ سال زندان محکوم شد

نخست وزیر سابق ایتالیا به جرم فساد اخلاقی و سوء استفاده جنسی به ۷ سال زندان محکوم شد.
کد خبر : ۱۱۸۶۷۴

صراط:به نقل از رویترز، دادگاهی در میلان سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا را به جرم فساد اخلاقی و سوء استفاده جنسی به 7 سال زندان و محرومیت از کارهای دولتی محکوم کرد.

دادستان دادگاه میلان با تکیه بر اتهام برلوسکونی مبنی بر رابطه جنسی با دختران نوجوان زیر 18 سال، خواستار 6 سال حبس و محرومیت از فعالیت سیاسی برای نخست وزیر سابق 76 ساله ایتالیا شده بود.

برلوسکونی به ویژه به داشتن رابطه جنسی با «کریمه محروق» رقاصه مراکشی که در زمان این رابطه سن او کمتر از سن قانونی بوده، متهم شده بود.

براساس این گزارش، اگر درخواست تجدید نظر برلوسکونی مورد موافقت دادگاه قرار نگیرد وی باید دوران محکومیتش را در زندان سپری کند.

«جیمز والستون» استاد دانشگاه آمریکایی رم  در این‌باره گفت: «این مسئله تاثیر زیادی بر دولت نخواهد داشت زیرا دو دادگاه تجدید نظر دیگر ممکن است برگزار شوند و روند آن خیلی طولانی شود و مشخص نیست که حکم نهایی چه زمانی صادر خواهد شد.»

با این حال برخی معتقدند محکومیت برلوسکونی ممکن است باعث تضعیف دولت  «انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا شود.گرچه حزب برلوسکونی در دولت کنونی مشارکتی ندارد، اما حمایت این حزب برای بقای دولت مهم است.

منبع: فارس