۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
شهرام قائدي

من بازيگرم، بساز بفروش نيستم

بازيگر مجموعه "زمانه" گفت: به دنبال گمشگشته ام هستم و قرار نيست با هر فيلمنامه اي سر ساختمان بروم.
کد خبر : ۱۱۸۷۱۳
صراط:"شهرام قائدي" بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در شهرستان قير و كارزين در 175كيلومتري جنوب شيراز و در استان فارس به دنيا آمد. "خودروي تهران 11" اولين كار تصويري تلويزيوني اش بود كه بعد از آن در سريال "بازگشت پرستوها"بازي كرد. 

"شهرام قائدي" از جمله بازيگراني است كه با نقشهايش صادقانه برخورد مي كند و حاضر نيست به هر قيمتي جلوي دوربين برود. به بهانه حضور كمرنگ او در عرصه بازيگري، پاي گپ و گفتي با او نشستيم كه بخشي از آن را در زير مي خوانيد:

-آقاي "قائدي" بعد از سريال "زمانه" به طور كلي حضورتان در عرصه بازيگري و تصوير كمرنگ شد، آيا دليل خاصي پشت اين اتفاق است؟

-بله، بعد از حضور در سريال "زمانه" ديگر كار نكردم و نزديك به 20 فيلمنامه را رد كردم چون معتقدم به هنر نبايد به شيوه كار بازاري نگاه كرد، حداقل من اين كار را نكردم.
-اصولا يك بازيگر بايد دغدغه اي داشته باشد تا وارد اين حرفه شود و شما از جمله هنرمنداني هستيد كه صادقانه بازي مي كنيد، بيشتر در اين خصوص توضيح مي دهيد؟ 
-بله، درست مي گوييد، همه ما بازيگران يك دغدغه و شايد يك گمگشته اي را داشته ايم كه سراغ تجارت و كارهاي پول ساز نرفته ايم. اگر من اين حرفه را انتخاب كردم مي خواستم به آرامش روحي برسم. 

-چرا بعد از "زمانه" همه كارها را رد كرديد، يعني هيچكدام از فيلمنامه ها ارزش كار كردن را نداشت؟
 من اين حرف را نزدم. بعد از سريال "زمانه" همه فيلمنامه هاي پيشنهادي و نقش هاي در نظر گرفته شده براي من جالب توجه نبود. من معتقدم "شهرام قائدي" قرار نيست كه در همه كارها خود را تكرار كند.
به همين دليل بيشتر فيلمنامه ها را رد مي كنم و بايد بگويم كه بسياري از آنها ضعيف هستند و آدم احساس مي كند كه مي خواهد سر ساختمان برود.
*سال گذشته دو اشتباه رسانه اي كردم

-به گفته خودتان،‌سال گذشته دو  اشتباه رسانه ای کردید و هنوز بابت این موضوع ناراحت هستید موضوع چیست؟
بله در سال گذشته 2 اشتباه رسانه ای کردم و در کارهایی بازی داشتم که هنوز از بابت آن ناراحت هستم و سعی دارم دیگر این اتفاق را تکرار نکنم.
درست است زندگی من از همین راه می گذرد ولی نه به هر قیمتی.

*هنوز مطالبات خود را نگرفته ام

-شما اشاره کردید که یک هنرمند و به خصوص شخص شما نباید به هر قیمتی جلوی دوربین رود به عقیده من باید صاحب تعریف سد تا به این اعتقاد رسید شما چگونه صاحب این تعریف شدید؟
من یک هنرمند هستم و وقتی کاری را بد شروع و یا بازی کنم خجالت می کشم چون همیشه در زندگی شخصی و کاری ام با خودم و اطرافیانم صادق بوده ام. من به هر قیمتی کار نمی کنم و می دانم به شدت امیدوارم که روزی با بهترین شرایط باز هم نقش های بسیار خوبی به من پیشنهاد می شود و منتظر رسیدن نقش های خوب هستم و هنوز بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده ام.

*بیشتر روی خودم کار می کنم

-طبق شنیده ها شما در پروژه معمای شاه حضور داشتید آیا این صحت دارد؟
بله. ولی به دلیل شرایط و مسائل شخصی از حضور و ادامه کار در این پروژه کناره گیری کردم.
-در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟
من به شدت فرد امیدواری هستم و هیچ گاه نمی گذارم مسئله ای روحیه من را تخریب کند و در شرایطی که کار نمی کنم به خواندن کتاب ورزش و به گوش دادن موسیقی نیز می پردازم تا همیشه روی پای خود و امیدوار باشم.

*کاش انصاف رعایت می شد

-شما همیشه امیدوارید و آرزوهای خوبی می کنید آرزوی فعلی شما در خصوص شرایط فعلی بازیگری و یا هنرمندان چیست؟
آرزوی بزرگ و همیشگی من این بوده که ای کاش انصاف در این عرصه رعایت شود و حق به حق دار برسد که اگر این اتفاق بیفتد دیگر حسرت مسئله ای را نمی خوریم و معتقدم آدمهای شایسته اگر اجازه حضور در کارها را داشته باشند به طور قطع مردم و نیز خود هنرمندان شاهد بهترین اتفاق ها با بهترین درجه کیفی خواهند بود، البته من به این روز و آمدن آن خیلی امیدوار هستم.