۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
آیت الله سبحانی تاکید کرد:

تعیین کنندگان زمان ظهور کذاب اند

مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: تا در مردم آمادگی وجود نداشته باشد ظهور حضرت ولی عصر(عج) تحقق نمی یابد و کسانی که برای ظهور حضرت وقت تعیین می کنند کذاب هستند.
کد خبر : ۱۱۸۷۴۱
صراط:آیت الله العظمی جعفر سبحانی شامگاه دوشنبه در مراسم ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در سخنانی اظهار داشت: مسئله مهدویت تنها به تشییع اختصاص ندارد، بلکه جهان اسلام به این امر اعتقاد دارد و علمای اهل تسنن کتاب های فراوانی در این زمینه نوشته اند.

وی با بیان اینکه مسئله غیبت هم در قرآن و هم در سنت پیامبر (ص) وجود دارد ابراز داشت: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که از عمر جهان نمی ماند الا روزی که ولی زمان خروج کند و این مسئله ای قطعی و بدون تردید است.

آیت الله جعفر سبحانی گفت: امام زمان (عج) با ظهور خود جامعه را هدایت می کنند و بعد از ایشان ولی دیگری وجود نخواهد داشت.

مرجع تقلید شیعیان جهان، اضافه کرد: امام زمان(عج) آخرین سرمایه خداوند است و اگر ایشان بی موقع ظهور کنند افرادی همانند کسانی که امروز در سوریه به عنوان جهاد جمع شده اند ، همان کاری که با علی(ع) و حسین بن علی(ع) کردند با ایشان هم همان رفتار را انجام می دهند.

تا در مردم آمادگی وجود نداشته باشد ظهور تحقق نمی یابد

وی تصریح کرد: ظهور امام زمان(عج) یک ظهور منطقی است و تا در مردم آمادگی وجود نداشته باشد ظهور تحقق نمی یابد و کسانی که برای ظهور حضرت وقت تعیین می کنند کذاب هستند و در این خصوص خود حضرت هم زمان ظهورش را نمی داند.

وی با اشاره به آثار عصر ظهور اظهار داشت: اندیشه ها در زمان ظهور تکامل می یابد و زمانی که حضرت ظهور پیدا می کنند ، خردها و اندیشه ها کامل می شود و وقتی ندای آسمانی را از جوار مکه به گوش جهانیان می رسد ،  مردم به وی لبیک می گویند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ، افزود: امروز بشر هنوز نادان است هر چند که الفاظ زیبای دموکراسی ، حقوق بشر ، حقوق حیوانات و شعار محیط زیست را سر می دهند اما در واقع این الفاظ ، تنها حرف هایی اتو کشیده است و در عمل به آن اعتقاد ندارند.

آیت الله سبحانی عنوان کرد:در زمان ظهور، انسانیت جانشین وحشی گیری می شود ، که امروز این شرایط وجود ندارد و باید تحولی در اندیشه بشر و در جوامع بشری صورت گیرد و انسانیت حرف اول را بزند.

وی در ادامه ابراز داشت: در آمریکا برای یک کشته شدن یک سگ که او را به فضا پرتاب کردند و در آنجا مُرد اعتراض می کنند ، اما افرادی که در سوریه به دست تکفیری ها کشته می شوند اعتراضی صورت نمی نمی گیرد و در واقع این اقدامات بدست همان افراد صورت می گیرد.

مرجع تقلید شیعیان جهان، ادامه داد: تکامل صنایع در زمان ظهور یکی از مقدمات ظهور است و صنایع در عضر ظهور به جایی می رسد که مومن در مشرق است صدا و تصویر برادرش را در مغرب می بیند.

وی اضافه کرد : امروز این تکامل تا حدی دیده می شود و  زمانی که حضرت ظهور می کند صدای ایشان باید به همه پنج قاره برسد و همه چهره و صدای حضرت را بشنوند.

نزول برکات  یکی دیگر از علائم ظهور است

استاد برجسته حوزه علمیه قم ، عنوان کرد: برکاتی که از آسمان و زمین می روید یکی دیگر از علائم ظهور است و در قرآن هم آمده است اگر ملتی پاکدامن شد، برکات آسمان و زمین به روی آنها گشوده می شود.

آیت الله سبحانی گفت: در زمان ظهور پاکدامنی بشر وجود دارد و زمان و مکان همراه بشر خواهد بود و در واقع پاکی بشر با نزول برکات الهی ارتباط مستقیمی دارد و بشر از فقر و گرسنگی نجات می یابد.

وی ابراز داشت: امروز آمریکا برای اینکه قیمت گندم پایین نیاید آن ها را به دریا می ریزد در حالی که در آفریقا مردم از گرسنگی می میرند و این نشان دهنده عدم وجود اخلاق انسانی در کشورهای به ظاهر متمدن است.

مرجع تقلید شیعیان جهان، عنوان کرد: در زمان ظهور حضرت انسان اگر پاک و جامعه پاک شود ، آسمان و زمین با او هماهنگ خواهند شد و اگر انسان با آسمان هماهنگ نباشد از درک فضائل عاجز خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز فهمیدن مسئله انتظار مهم است و این مفهوم  نادرست تعبیر می شود افزود: برخی ها مفهوم انتظار را دست روی دست گذاشتن تعبیر می کنند که این مفهوم درست نیست و معنای تن پروری می دهد.

باید حضرت را بشناسیم و وظیفه خود را نسبت به حضرت بدانیم

آیت الله سبحانی تاکید کرد:ما باید حضرت را بشناسیم و وظیفه خود را نسبت به حضرت بدانیم و افرادی تربیت شوند که زمینه ساز ظهور باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ، با بیان اینکه حضرت نیازمند تشکیلات منظم نظامی هم هستند و قدرت نظامی هم منوط به درجه نیست بلکه باید فدایی حضرت باشیم افزود:امر به معروف و نهی از منکر یکی از مصادیق آمادگی برای انتظار است.

مرجع تقلید شیعیان جهان،در ادامه با انتقاد از عدم رعایت برخی از مسافران در خصوص حجاب اظهار داشت: وضع امروز مورد رضای حضرت نیست و جوانان و زنان باید نسبت به مسئله حجاب توجه کافی داشته باشند و به وظیفه اسلامی خود عمل کنند.

آیت الله سبحانی توصیه کرد: مردم در هر هفته برای حضرت صدقه ای کنار بگذارند چرا که حضرت نیز همانند سایر افراد در معرض بلایا هستند و خواندن سوره یاسین و هدیه کردن آن به مادر حضرت مهدی (عج) نیز نشان دهنده علاقه مندی نسبت به حضرت است.
 
منبع: مهر