۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

طرح استخدامي مهرآفرين درحال اجراست

معاونت حقوقي معاون توسعه انساني رئيس‌جمهور گفت: اجراي طرح مهرآفرين در اختيار دولت قرار دارد زيرا دولت جديد مي‌تواند با صلاحديد خود اين طرح را متوقف کند.
کد خبر : ۱۱۹۰۲۸
صراط: عبدالله تاجي درباره اجراي طرح استخدامي‌هاي دولت تحت عنوان مهرآفرين اظهار داشت: تمام سهميه‌هايي که طرح مهرآفرين براي استخدام در دستگاه‌هاي اجرايي در نظر گرفته است، با تمام قوت در حال اجراست.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا دولت يازدهم اين اختيار را دارد تا اجراي طرح استخدامي‌ها را متوقف کند یا خیر گفت: بله، در قانون اين اختيار به دولت داده شده است و دولت يازدهم مي‌تواند به صلاحديد خود اجراي اين طرح را متوقف کند.

معاونت حقوقي معاونت توسعه انساني رئيس‌جمهور افزود: با توجه به شناختي که ما از نظام اداري داشته‌ايم، ترميم نيروي انساني دستگاه‌هاي اجرايي امري واجب و اجتناب ناپذير است لذا دولت آينده براي اينکه بتواند ارائه خدمات خود را با قوت بيشتري به مردم داشته باشد بايد اين ترميم را انجام دهد.

تاجي ادامه اجراي طرح مهرآفرين را براي دولت جديد لازم دانست و تاکيد کرد: اجراي طرح استخدامي‌ها موجب پيشبرد ارائه خدمات دستگاه‌هاي اجرايي به مردم خواهد شد لذا ناچار هستند تا براي تحقق اين مهم نيروهاي انساني خود را با استخدام‌هاي جديد تامین کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که اگر دولت يازدهم اجراي اين طرح را متوقف کند آيا کساني که در طول اين مدت استخدام دستگاه اجرايي شده‌اند قراردادشان لغو خواهد شد یا خیر گفت: اگر افراد و اين نيروها در چارچوب قانون مصوب مجلس و برنامه توسعه پنجم استخدام شده باشند قراردادشان لغو نخواهد شد زيرا براي آن‌ها حد مختصري ايجاد شده است و کسي نمي‌تواند آن را لغو کند.

معاونت حقوقي معاون توسعه انساني رئيس‌جمهور خاطر‌نشان کرد: اگر نيروهاي استخدامي دستگاه‌هاي اجرايي خلاف قانون و خارج از چارچوب قانون استخدام شده باشند پس از توقف اجراي اين طرح قرارداد آن‌ها لغو خواهد شد.