۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

ایران در کمربند تابشی انرژی دنیا قراردارد

مدیر دفتر سازمان انرژی‌های نو ایران گفت: کشور ایران در کمربند تابشی انرژی دنیا قرار گرفته است و در ارتباط با دریافت انرژی تابشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
کد خبر : ۱۱۹۱۱۴

  صراط:پیمان کنعان ظهر امروز در دومین همایش مدیریت محیط زیست شهری و توسعه پایدار با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تا سال 2100 درصد بالایی از منابع انرژی با چالش مواجه شوند، اظهار کرد: اما انرژی خورشیدی در مقایسه با دیگر منابع انرژی از قدرت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در ارتباط با دریافت انرژی تابشی در وضعیت مطلوب و مناسبی قرار دارد، اضافه کرد:  کشور ایران در کمربند تابشی انرژی دنیا قرار دارد و فتوولتائیک بدون استفاده از مکانیزم‌های مکانیکی و انرژی تابشی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود

مدیر دفتر سازمان انرژی‌های نو ایران با تاکید بر اینکه تقسیم‌بندی در پدیده فتوولتائیک براساس تقسیم به سیستم‌های متصل به شبکه سراسری برق و سیستم‌های مستقل از شبکه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تبدیل مستقیم انرژی تابشی به انرژی الکتریکی، عدم ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی، عدم نیاز به مصرف سوخت فسیلی و قابلیت تولید در محل مصرف با توان‌های مختلف و متناسب با نیاز مصرف کننده از مهم‌ترین مزایای استفاده از این انرژی است.

وی با بیان اینکه از سال 1388 یک و نیم مگابایت برق روستایی در مناطق و روستا‌های دور از شبکه نصب و اجرا شده است، ادامه داد: 460 کیلو وات توان نیز در دانشگاه‌های کشور و 200 کیلووات توان نیز از نوع متصل به شبکه در سازمان‌های دولتی نصب و اجرا شده است.

کنعان با اشاره به اینکه همچنین نوعی آب شیرین‌کن در برخی از روستا‌های کشور نصب شده و این دستگاه در روستا‌هایی که مشکل شیرین‌سازی آب و تأمین انرژی را دارند، اجرا شده است، تاکید کرد: همچنین باید اقداماتی را بر روی تکنولوژی آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی انجام داد و این تکنولوژی در منازل مسکونی قابل استفاده است.

وی با تاکید بر اینکه از آبگرمکن‌های خورشیدی باید در سازمان‌ها و منازل مسکونی استفاده کنیم، افزود: با توجه به افزایش قیمت عامل‌های سوخت این تکنولوژی می تواند در راستای مصرف بهینه سوخت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

منبع: فارس