۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰

شکاف عمیق میان اعراب و یهودیان

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که شکاف گسترده و و روزافزونی میان دیدگاه یهودیان و اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی وجود دارد.
کد خبر : ۱۱۹۱۵۱
  صراط: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نتایج یک نظرسنجی که با نظارت سامی سموحا، استاد دانشگاه حیفا و با همکاری مرکز "اسرائیل برای دموکراسی" انجام شد، نشان داد که 58 درصد از شهروندان عرب‌ ساکن اسرائیل در صورتی که مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین با در بسته مواجه شود، آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختری و نوار غزه را تایید می‌کنند و این امر حکایت از آن دارد که آنها با وجود زندگی در اراضی اشغال همچنان به آرمان‌های فلسطین پایبند هستند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 72 درصد از شهروندان عرب تبار ساکن اراضی اشغالی نسبت به سیاست‌های نژادپرسانه رژیم صهیونیستی و حمایت شهروندان یهودی از این سیاست‌ها احساس نگرانی می‌کنند.

با این وجود، عرب‌های اسرائیل زندگی در اراضی اشغالی را ترجیح می‌دهند و 54 درصد از آنها با سکونت در کشوری غیر از فلسطین مخالفند.

72 درصد از عرب‌های اسرائیل هم با پیوستن احزاب عرب فعال در سرزمین‌های اشغالی به ائتلاف‌های دولتی رژیم صهیونیستی موافق هستند و موافقت آنها به این دلیل است که می‌خواهند در سیاست رژیم صهیونیستی نفوذ و تاثیری داشته باشند.

در مقابل این آمار 51 درصد از یهودیان نسبت به افزایش جمعیت و رشد نرخ تولد فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده‌اند.

78 درصد از یهودیان نیز اظهار کردند که در مسائل سرنوشت‌ساز رژیم صهیونیستی باید تصمیمات با موافقت اکثر یهودی‌ها اتخاذ شود تا عرب‌ها نتوانند در این تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند.

بنا بر نتیجه این نظرسنجی، 54 درصد از ساکنان ارضی اشغالی "اعم از فلسطینی‌ها و یهودیان " زندگی در اراضی اشغالی را به زندگی در کشورهای دیگر ترجیح می‌دهند.

منبع: ایسنا