۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

جای نقد و پاسخ در نشریات خالی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه گفت: جای نقد و پاسخ در نشریات کنونی ما خالی است.
کد خبر : ۱۱۹۱۸۶

  صراط: امید علی‌ مسعودی عصر امروز در نشست حماسه سیاسی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب رفسنجان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط خوبی از نظر سیاسی به سر می‌بریم و نقش رسانه‌ها در تحقق این حماسه سیاسی بسیار موثر بود.

وی تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه ‌قبل از برگزاری انتخابات با موضع‌گیری‌های خود می‌خواستند در دل مردم ایران یاس ایجاد کنند، اما همیشه در خرداد ماه رویدادهایی اتفاق افتاده که به رغم خواسته‌های دشمنان ما رقم خورده است.

مسعودی افزود: زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد، آرامش ایشان و کارهای خوب رسانه‌ای نگذاشت دشمن به نفع خود بهره‌برداری کند و ورق برگشت و حماسه‌ای ارزشمند به وجود آمد.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت، تحولات ایران را همواره اعجاب انگیز دانست و بیان داشت: دولت، رسانه‌ها و مردم سه ضلع یک مثلث هستند و رسالت خبرنگاری بسیار خطیر است.

وی خاطر‌نشان کرد: روزنامه‌نگاران استادان دانشگاه جامعه برای تصمیم‌گیری مردم و مسئولان هستند.

وی بیان داشت: جای نقد و پاسخ در نشریات ما خالی است و متاسفانه برخی هفته نامه‌ها و نشریات به گرفتن خبر از سایت‌ها می پردازند در حالی که خبرنگار آن نشریه باید دنبال خبر و بیشتر از خبر باشد.

مسعودی عنوان کرد: خبرنگار پل ارتباطی و واسطه میان مردم و منبع خبر و مسئولان است، زیرا در عرصه تحولات به ویژه تحولات اقتصادی اطلاعات مردم باید زیاد باشد.

عضو انجمن بین‌المللی پژوهش‌های علمی به معرفی کتاب مبانی خبرنویسی اشاره و بیان کرد: این کتاب با کمک استاد روانشناس و وی تالیف و دانشکده صدا و سیما آن را منتشر کرده تا دوستداران  خبرنویسی به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند.

مسعودی همچنین از وجود 11 نشریه در رفسنجان ابراز امیدواری کرد و بیان داشت: سال‌ها پیش تنها چهار نشریه در کل کشور وجود داشت و امروز بادیدن چنین نشریات ارزشمندی در شهر فرزانه‌پرور رفسنجان جای بسی خوشحالی است.

وی اذعان کرد: بیان حقایق و اخبار درست موجب جلب اعتماد می‌شود و اثرگذاری یک رسانه از معلم بیشتر است.

مسعودی خاطرنشان کرد: امروز بحث واقعیت افزوده است و برای پیشرفت باید نقدپذیر بود.

وی به تنوع در نوشتن اخبار تاکید و تصریح کرد: در برجسته‌سازی و چینش مطالب نیز باید تنوع ایجاد کرد.







منبع: فارس