۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
حيدرپور

تخلفات دولت بايد رسيدگي شود

عضو کميسيون اصل 90 مجلس با بيان اين مطلب كه درآمد مازاد نفتي درآمدي است که متعلق به کشور و بيت‌المال بوده و براي آتيه کشور ذخيره مي‌شود گفت: اگر هيئت دولت بخواهد تصميم بگيرد و به صورت خودسرانه اين مبلغ را هزينه کند بايد پاسخگو باشد.
کد خبر : ۱۱۹۲۶۲
صراط عوض حيدرپور شهرضايي نماينده شهرضا و سميرم در مجلس با اشاره به گزارش ديوان محاسبات کشور مبني بر بررسي عملکرد بند دو قانون بودجه سال 90 و هزينه 9.2 ميليارد دلار مازاد درآمد ارزي کشور براساس مصوبات غيرقانوني گفت: يکي از وظايف مجلس در بعد نظارتي کنترل هزينه‌هاي کشور است که مي‌بايست براساس قانون بودجه در هر سال انجام پذيرد.

وي ادامه داد: آن چه که مسلم است دولت در حوزه مالي تخلفاتي داشته که مرجع رسيدگي به اين تخلفات ديوان محاسبات است و براساس گزارش ديوان محاسبات مبلغي از مازاد درآمد ارزي کشور براساس مصوبات غيرقانوني هيئت وزيران برخلاف احکام تعيين شده به مصرف رسيده و اين مسئله به مجلس گزارش شده است.

حيدرپور با بيان اين مطلب که هيئت دولت و در صدر آن رئيس دولت و وزير اقتصاد و دارايي بايد نسبت به اين مسئله پاسخگو باشند بيان کرد: اين مسئله از تخلفاتي است که به سادگي نمي‌توان از آن عبور کرد 9 ميليارد دلار مبلغ کمي نيست در برخي از سال‌هاي جنگ اين مبلغ بودجه کل کشور بود حال اگر دولت بخواهد به خود اجازه دهد که با يک راي‌گيري هرگونه که بخواهد خارج از قانون بودجه اين مبلغ را مصرف کند مسلما احتياج به رسيدگي دقيق است.

عضو کميسيون اصل 90 مجلس اظهار داشت: لازم است ديوان محاسبات و معاونت نظارت مجلس اين موضوع را به قوه قضاييه ارسال و براساس مقررات جاري با اين موضوع و مصوبين آن برخورد شود اين تخلف از سوي مسئولين صورت گرفته و آن‌ها بايد پاسخگو باشند.

نماينده شهرضا تاکيد کرد: درآمد مازاد نفتي درآمدي است که متعلق به کشور و بيت‌المال بوده و براي آتيه کشور ذخيره مي‌شود اين که هيئت دولت بخواهد تصميم بگيرد به صورت خودسرانه اين مبلغ را هزينه کند خارج از قوانين بوده و بايد پاسخگو باشد.

وي در پايان با اشاره به همايش سوم تير و تجليل از رئيس‌جمهور در اين مراسم خاطرنشان کرد: طي مراسمي که در آن قصد تجليل از رئيس‌جمهور را داشتند شخصي از حضار گفت که رئيس‌جمهور از کساني است که با امام عصر رجعت خواهد کرد، من به عنوان نماينده مردم مي‌گويم رجعت پيشکش ايشان بيايد تا قوه قضاييه به تخلفشان رسيدگي کند از جمله همين تخلف 9 ميليارد دلاري که حتي براي 1 دلار بايد از مجلس کسب اجازه مي‌شد.