۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با صراط:

برای آنهایی که سرمایه هایشان را وارد بازار سکه و ارز کرده اند نگرانیم

کاهش قیمت ارز با ورود هاشمی به انتخابات سند تاثیرات روانی در اقتصاد بود که ما در آن ایام شاهد کاهش بی دلیل قیمت ارز بودیم.
کد خبر : ۱۱۹۴۵۷
بعد از انتخابات ریاست جمهوری و حماسه با شکوهی که ملت ایران در 24خرداد رقم زدند بازار ارز و طلا با واکنش های جدی روبرو شد و سیر نزولی آغاز شد.
از این رو خبرنگار اقتصادی صراط به سراغ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس رفت و جزئیات تحولات ارزی را از زبان ارسلان فتحی پور جویا شد.
فتحی پور با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در گرو یکدیگر است و خیزش باشکوهی که ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از خود نشان داد یقینا اثرات مثثبت بسیاری در جماعه بین الملل خواهد داشت و بالطبع نتایج چنین تحولاتی خود را در صحنه اقتصادی کشور نشان خواهد داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما در روزهای گذشته شاهد عقب نشینی غرب در خصوص تحریم بانک ملت بودیم و اخباری خوش دیگری هم در خصوص برخی بانک ها از جمله صادرات وجود دارد که به زودی ملت شریف ما در جریان آنها هم قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم آذربایجان شرقی با اشاره به دلایل اصلی کاهش ارز در روزهای اخیر گفت: اولا بعد از انتخابات و آن حضور با شکوه یک احساس خوش بینی در فضای اقتصادی کشور حاکم شد که یقینا بخشی از کاهش قیمت ها ناشی از آن است و همزمان رفع تحریم بانک های ایرانی و همچنین کاهش قیمت جهانی طلا مزید بر علت شد تا سیر نزولی قیمت ارز و طلا در کشور آغاز شد.

فتحی پور با اشاره به ثبت نام آقای هاشمی در انتخابات اشاره داشت: کاهش قیمت ارز با ورود هاشمی به انتخابات سند تاثیرات روانی در اقتصاد بود که ما در آن ایام شاهد کاهش بی دلیل قیمت ارز بودیم.
عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: یکی از دلایل کاهش ارزش پولی در کشور، مشکلات ما در تبادلات ارزی در صحنه بین الملل بود که بحمدا... با خروج بانک های ما از تحریم یقینا بخشی از حباب غیرمنطقی قیمت ارز شکسته خواهد شد و با مشی اعتدالی و عاقلانه ای که از رئیس جمهور منتخب سراغ داریم این پیش بینی وجود دارد که بخشی از مشکلات بین المللی ما حل خواهد شد و سیر سقوط قیمت ارز ادامه پیدا کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای بخشی از توده های مردم که سرمایه هایشان را وارد بازار ارز و سکه کرده اند نگرانیم چرا که با سقوط قیمت ها آنها متضرر می شوند و دارائیهای آنها کاهش پیدا خواهد کرد و توصیه میکنم هر چه زودتر سرمایه خود را از این بخش به بخش های تولیدی وارد کنند.
نماینده آذربایجان شرقی در بخش پایانی صحبت هایش با خبرنگار صراط ابراز داشت: من باید بگویم که بعنوان یک نماینده اصولگرای مجلس آقای روحانی را فردی اصولی می دانم که اعتقاد عمیقی به ولایت دارد، فلذا ما خوش بینیم که تعامل سازنده و مفیدی بین دو قوه برقرار شود و نتیجه اش بهبود معیشت و اقتصاد مردم باشد.
نظرات بینندگان
محمد م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۷
۲۲
مخلص هر چی آدم ولایتمداریم ، میخوایم سر به تن دشمنای ولایت و انجمن حجتیه نباشه
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۳۰
۳
مرد حسابی برای مردمی که زیر افزایش قیمت طلا و ارز کمرشان دو نیم شد نگران باش!!!
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
او که نماینده مردم نیست !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۲۴
۱
لطفا دلتان براي پولدارها نسوزد اگر ارز وطلا پائين بياد بنفع 80 درصد مردم عادي است بفكر انها باشيد.
جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
80 یا 90 درصد را رهاکن اصل پولدارها هستند اخیرا ولایتمدار هم شدند دم خروس را ببین!
12بهمن 57
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۱۶
۱
هرچی که هست نفعش به ملت میرسه دیگه نه؟؟؟
sajjad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۶۴
۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نگران درآمد جوانهای مردم نیست ؟
نگران گرانی سکه نبود؟ الان داره قیمت میاد پایین ابراز نگرانی کرده!!؟؟
اینا فک کنم ازینکه قیمت ها رو کاهشه خیلی نگرانند
واله موندیم اینا دیگه چجور ادمین.....!!؟؟
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
۴۵
۱
فک میکنین سرمایه دارهای سکه وارز کیا هستن ؟نگرانشون نشین اونااینقدپول دارن که ککشون هم نمیگزه