۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲

جا به جایی درحکومت قطرخواسته آمریکابود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جا به جایی در حکومت قطر خواسته امریکا است چراکه این کشور نقش اساسی در هدایت جریانات تکفیری و سلفی علیه شیعیان در منطقه دارد.
کد خبر : ۱۱۹۵۱۷

صراطحسین رویوران در مورد جابه جایی در حکومت قطر و آیا اینکه این تغییرات ارتباطی بین بحران سوریه دارد، گفت: این تغییر و جابه جایی ارتباط مستقیمی به تحولات منطقه‌ای دارد چراکه قطر ارتباط مستقیمی با گروهای تکفیری و سلفی دارد و شبکه الجزیره، تنها شبکه ای بود که در افغانستان با بن‌لادن گفتگو انجام می‌داد و در حال حاضر در گفتگوی آمریکا و طالبان تنها قطر است که می‌تواند طرفین را به پای میز مذاکره بیاورد.

وی تصریح کرد: کشورهای غربی ار جمله آمریکا به دنبال ایجاد آشوب و درگیری در میان کشورهای منطقه و همچنین مصر هستند لذا با حمایت از گروههای سلفی و تکفیری و ارسال سلاح به این گروههای تروریستی قصد دارند تا به اهداف خود در سوریه و سایر کشورهای مسلمان دست پیدا کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهارداشت: قطر نیز با سیاست‌های خود قصد دارد به اهداف کشورهای غربی کمک کند چراکه نقش قطر برای بحران سوریه و ارتباط گیری با اخوان ‌المسلمین نقش پررنگی است لذا کشورهای غربی به دنبال تغییر جا به جایی در حکومت قطر بودند.

رویوران تاکید کرد: در حال حاضر منطقه در شرایط خاصی قرار دارد لذا جا به جایی در حکومت قطر می‌تواند به سیاست‌های امریکا و غرب در منطقه کمک کند و امیر قط به خواسته خود این اقدام را انجام نداد بلکه این تغییر حکومت خواسته امریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود در سوریه و مصر بود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی