۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

اختلاف نظر درباره محل دفن ماندلا

درحالی‌که رهبر سابق آفریقای‌جنوبی‌همچنان در بیمارستان بستری است اعضای خانواده او درباره محل دفن او به مشاجره می پردازند.
کد خبر : ۱۱۹۵۳۳
صراطبه نقل از رادیو بین الملل فرانسه؛ درحالی که نلسون ماندلا هنوز در بیمارستان بستری است و شرایط وی وخیم اما باثبات اعلام شده، اعضای خانواده او درباره محل احتمالی دفن او در حال مشاجره هستند.

یک دادگاه این کشور دیروز(جمعه) به صورت خارج از نوبت، شکایت اعضای خانواده ماندلا علیه یکی از نواده‌های او را  بررسی کرد که در سال 2011 قبر سه فرزند ماندلا را جابجا کرده است. در سال 2011 این نوه ماندلا بدون مشورت با اعضای خانواده اقدام به جابجایی قبور سه فرزند ماندلا به روستای محل تولد وی کرد که این اقدام در آن زمان رسوایی بزرگی به پا کرد.

با این حال رهبر سابق آفریقای جنوبی درخواست داشته در محلی که  نوجوانی‌اش را گذرانده دفن شود و اکنون شورای این خانواده با شکایت از این عضو خانواده خود، از دادگاه درخواست کرده‌اند اجساد جابجا شده فرزندان ماندلا دوباره به محل سابق بازگردانده شوند.

وکلای خانواده ماندلا حاضر به اظهار نظر نشده‌اند، اما اختلاف‌نظر درباره  محل دفن قهرمان مبارزه با نژاد پرستی در آفریقای جنوبی همچنان باقی است. 

رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در زندگی خود چندین زن داشته و از آنها دارای فرزندان زیادی شده است که از هم اکنون اختلاف بر سر ارث و میراث وی شروع شده است.

نلسون ماندلا از 8 ژوئن، حدود سه هفته پیش، به خاطر تشدید عفونت ریه در بیمارستان بستری شده است.

منبع: تسنیم