۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

لباس‌هایم را برده و پولم را نمی‌دهند

در حالیکه شهرام شکیبا مجری برنامه "کسب و کار" می‌گوید تهیه‌کننده این برنامه پول او را نمی‌دهد و لباس‌هایش که برای اجرا استفاده کرده بوده پس نمی‌دهد، جلیل فرزین‌فر تهیه‌کننده برنامه این ادعاها را رد می کند.
کد خبر : ۱۱۹۶۲۱
صراطمجموعه تلویزیونی "کسب و کار" که با اجرای شهرام شکیبا در ۵۲ قسمت برای پخش در شبکه پنج سیما تهیه شده بود بنا به گفته‌های مجری این برنامه به دلیل مشکلاتی که با تهیه‌کننده پیش آمده است، نباید پخش شود.

لباس‌هایم را برده و پولم را نداده‌اند

شکیبا دراین‌باره به خبرنگار مهر خبر داد: سید جلیل فرزین‌فر تهیه‌کننده برنامه نه تنها حتی یک ریال هم به عنوان دستمزد پرداخت نکرده است، بلکه لباس هایی را هم که من برای ضبط ۵۲ قسمت این برنامه به استودیو برده بودم، با خود برده کرده است. این لباس ها حدود پنج تا شش میلیون تومان قیمت داشت اما درباره سرنوشت آنها هیچ جوابی از تهیه‌کننده داده نمی شود و تنها چند بار به وسیله واسطه ها گفته است که این مشکل را حل خواهد کرد. تهیه کننده برای این برنامه هیچ فراردادی با من نبسته بود و دریغ از یک برگه چک و یا حتی ریالی که من از این برنامه دریافت کرده باشم.

این نویسنده طنزپرداز در پاسخ به این پرسش که چرا برای بستن قرارداد اقدام نکرده است، گفت: در سازمان صدا و سیما مرسوم است که گاهی قرارداد بسته نمی شود اما به من تا آخرین روز گفته شده بود که قرارداد بسته خواهد شد و من نمی توانستم به این دلیل، یک گروه ۴۰ نفره را درگیر قرارداد خودم کنم. اما حالا ۱۵ روز است که جواب من را نمی دهد و متواری است.

موضوع را به مدیر گروه گفتم

شکیبا درباره پخش برنامه "کسب و کار" نیز گفت: این برنامه در گروه دانش و اقتصاد شبکه تهران تولید شده است. من چند وقت پیش از محمد یادگاری مدیر این گروه درباره به نتیجه رسیدن این برنامه سوال کردم که جواب داد به فرزین‌فر گفته است باید چهار قسمت از برنامه را تحویل دهد و بعد یک قسط را بگیرد اما فرزین‌فر هنوز حتی یک قسمت از این برنامه را هم تحویل نداده است.

شکیبا همچنین به برنامه قبلی خود با این تهیه‌کننده تلویزیونی اشاره و بیان کرد: فرزین‌فر بابت برنامه دیگری در سال ۸۷ هم به من بدهکار است. حدود سه چهارم دستمزدم را پرداخت نکرد و اصلا برای جبران همان مبلغ به سراغم آمد تا در این برنامه پرداخت کند و من هم اکنون از او شاکی هستم و هر کاری که بتوانم برای این منظور انجام خواهم داد.

پیش از این فرزین فر در گفتگویی با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که اين برنامه در مراحل پاياني تدوين قرار گرفته و آمادگي پخش را براساس كنداكتور شبكه پنج سيما دارد كه اجراي اين برنامه توسط شهرام شكيبا صورت مي‌گيرد.

مدیر تولید: لباس‌ها را برگرداندیم

میثم محرم مدیر تولید این برنامه نیز در تماس های خبرنگار مهر برای پیگیری این موضوع گفت: موضوع قرارداد و دستمزد به تهیه کننده برنامه مربوط می شود اما فرزین‌فر با من تماس گرفته است و قرار شده که لباس های شکیبا را برایش بفرستیم.

وی در پاسخ به این که ضبط برنامه چه زمانی تمام شده است و آنها چرا همین تازگی‌ها برای فرستادن این لباس ها اقدام کرده‌اند، گفت: حدود ۲ ماه پیش ضبط برنامه تمام شده است و من امروز پس از صحبت های شکیبا با خبرگزاری شما با تهیه‌کننده تماس گرفتم و قرار شد این لباس ها فرستاده شوند اما قرارداد به خود تهیه کننده مربوط می شود و من از آن اطلاعی ندارم.

تهیه‌کننده: شکیبا حق دارد اما پرداخت‌ها دست سازمان است

برای روشن شدن ابعاد قضیه با فرزین‌فر تهیه‌کننده برنامه "کسب و کار" تمالس گرفتیم وی در این باره گفت: این یک سوءتفاهم است و شکیبا هم حق دارد اما پرداخت هزینه ها توسط سازمان انجام می گیرد. این موضوع تا حدی طبیعی است و به شرایط سخت کاری در این حوزه بر می گردد اما من هم اگر به این نتیجه می رسیدم که قرار است بعد از این همه تحمل و سختی پرداخت دستمزدها صورت نگیرد به عنوان یکی از عوامل اجازه نمی دادم این برنامه روی آنتن برود.

این تهیه‌کننده توضیح داد: تا الان ۵۰ میلیون از پول شخصی خود برای این برنامه هزینه کرده ام. شرایط کاری اصلا آرمانی نیست اما تمام تلاشم این است که کاری درخور و شایسته انجام دهم. نسخه های مختلفی از این برنامه تحویل گروه دانش و اقتصاد داده شده اما چون اشکالاتی داشته است باید آنها را رفع می کردیم.

وی در ادامه درباره برنامه مشترک خود با شکیبا در سال ۸۷ نیز گفت: در آن مورد باید به توافق برسیم و به نوعی تفاوت نگاه وجود دارد. از طرف دیگر اعداد و ارقامی را که در آن زمان توافق کردیم، به یاد ندارم.

به گفته وی لباس ها سهوا به دفترش وارد شده و هفته پیش طی تماسی با شکیبا سعی در بازگشت این لباس ها داشته است که چون کسی در آدرس مذکور نبوده، پیک بسته را برگشت زده است.

این گفته ها بعدا از طرف شکیبا تایید نشد و وی تاکید کرد هنوز لباس‌هایش را نگرفته است.

فرزین فر در نهایت زمان پخش این مجموعه را نیمه دوم تیر ماه دانست
منبع: مهر