۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

فرمانده فعلی النصره جاسوس سیا بود

یکی از مسئولان سابق پایگاه‌های آموزشی القاعده در مصر تأکید کرد که فرمانده فعلی جبهه النصره در سوریه جاسوس سازمان سیا بوده است.
کد خبر : ۱۱۹۶۴۸
صراطبه نقل از پایگاه خبری «الاوسط» نوشت: «نبیل نعیم» یکی از مسئولان سابق پایگاه‌های آموزشی القاعده در مصر تأکید کرد که «ابو محمد الجولانی» فرمانده فعلی جبهه النصره در سوریه جاسوس سیا بوده است.

نعیم تأکید کرد که جولانی که بیعت خود را با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده اعلام کرده است پیشتر جاسوس سیا بوده و خطاب به عناصر النصره گفت: شما در سوریه به نیابت از آمریکا می‌جنگید.

وی همچنین تأکید کرد که ایمن الظواهری نیز جاسوس دوجانبه ایالات متحده است.

نبیل نعیم در سال 2011 بعد از سقوط مبارک از زندان آزاد شده بود، او به دلیل مشارکت در قتل «انور السادات» رئیس جمهور پیشین مصر به زندان افتاده بود.

وی تأکید کرده بود که ایالات متحده 18 سال از القاعده در افغانستان حمایت کرده است و او شخصا نیز فریب این توطئه آمریکایی را خورده بود.

جولانی ملقب به «فاتح» جبهه النصره را تنها چند ماه بعد از آغاز اعتراضات در سوریه تأسیس کرده است، مجله تایمز تأکید کرده که تا کنون هویت او آشکار نشده است و در جلسات فرماندهان جبهه النصره و گروه‌های جهادی او صورتش را می‌پوشاند.

گزارش‌ها تأکید می‌کنند که او از اولین کسانی است که بعد از حمله آمریکا به عراق در این کشور حضور داشته تندروهای سوری را به عراق منتقل می‌کرده است.

جولانی در پی سختگیری‌های حکومت سوریه در قبال گروه‌های تندرو در عراق حضور داشت که بعد از آغاز بحران سوریه به این کشور آمد و جبهه النصره را تأسیس کرد.

جبهه النصره یک گروه تروریستی تندرو در سوریه است که چند ماه گذشته بیعت خود با القاعده را آشکار کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: جاسوس سیا صراط