۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰

امن ترین استان کشور مشخص شد

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی از کاهش جرم در استان و تبریز خبر داد و گفت: تبریز امن‌ترین و آذربایجان‌شرقی جزو امن‌ترین استان کشور شناخته شد.
کد خبر : ۱۱۹۶۵۵

صراط: موسی خلیل‌الهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده شهرستان تبریز از جمله مناطق امن کشور بوده و از حیث ایجاد احساس امنیت در بین کلانشهرهای کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تحقق این امر در درجه اول از الطاف الهی و در درجه دوم از همت والای مردم شهرستان تبریز و مشارکت آنها در عرصه مذکور که مردمانی مذهبی، متدین و غیرتمند است نشات گرفته و این خصوصیات در تامین امنیت، کاهش و کنترل پدیده مجرمانه به ویژه جرایم خشن بسیار موثر بوده و خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش و کنترل پدیده مجرمانه، اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده متعددی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی صورت گرفته که آثار و نتایج اشاره شده را به دنبال داشته و اقدامات بازدارنده مذکور نیز شامل پیشگیری‌های وضعی و انتظامی و کیفری بوده است.

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرقت از طلافروشی در استان 70 درصد کاهش یافته است، افزود: پارسال فقط سه مورد سرقت از طلافروشی اتفاق افتاده که این تعداد در سال 90 – 10 مورد بود.

وی افزود: سرقت از بانک در آذربایجان شرقی در سال گذشته و سال 90 هر سال فقط یک مورد اتفاق افتاده است.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه سرقت مسلحانه در سال 90 هشت مورد بود، افزود: سال 91 فقط دو مورد سرقت مسلحانه در آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است.

سخنگوی شورای قضایی آذربایجان‌شرقی در رابطه به آدم ربایی نیز گفت:در سال 90 مورد پنج مورد آدم ربایی در استان اتفاق افتاده بود که پارسال به دو مرود رسیده که از کاهش 60 درصدی برخوردار بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: آمار نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی نشان می‌دهد میزان ارتکاب جرم‌های خشن و سازمان یافته( قتل، آدم ربایی، گروگان گیری، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، بانک، طلافروشی و جرائم رایانه‌ای امنیتی، مفاسد اخلاقی و دسترسی غیرمجاز)  در شهرستان تبریز نسبت به کلانشهرهای دیگر و درآذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر کاهش قابل توجهی داشته و جزو امن‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

منبع: فارس
برچسب ها: استان تبریز صراط
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
۰
۰
اون کاری که پزشک تبریزی با زن و بچش کرد نابود کرد به نظرم همه چیز رو