۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
گفت و گوی با اولین وزیر خارج شده از دولت نهم

رای به روحانی،اعتراض به شرایط موجودبود

رای 18 میلیونی به روحانی مشخص می‌کند که آن‌ها از شرایط موجود ناراضی هستند و دنبال این هستند تا وضعیتشان بهبود یابد. به همین دلیل رای خود را به نام کاندیدایی نوشتند که نظرات و نگاهی مخالف با دولت فعلی داشت.
کد خبر : ۱۲۰۱۳۵
صراط: پرویز کاظمی اولین وزیری است که محمود احمدی نژاد از دولت خود کنار گذاشت و پس از آن البته بیرون از دولت در عرصه مدیریت اقتصادی حضور دارد. او درباره زمینه های انتخابات 24 خرداد می گوید: مقام معظم رهبری از نوروز تاکید زیادی داشتند که حماسه سیاسی باید اتفاق بیفند، آن هم در اوج فعالیتهایی که سعی داشتند مردم را از حضور پای صندوق‌های رای ناامید کنند. اما  ایشان با تاکید بر این که "حتی مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند" و نیز حق الناس دانستن رای مردم، شبهات موجود را برطرف کردند تا مردم با سعه صدر مشتاق مشارکت در انتخابات باشند و به همین دلیل مشارکتی 72 درصدی در 24 خرداد به ثبت رسید.
 
کاظمی که با "عصر ایران"  گفت و گو می کرد با اشاره به اعلام حمایت هاشمی و خاتمی از روحانی و تاثیر این دو چهره در 18 میلیون رای رییس جمهوری منتخب تصریح کرد: به هیچ وجه نمی‌توان نقش هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را در اقبال مردم به حسن روحانی نادیده گرفت. این دو بزرگوار در جهت ایجاد حماسه، وارد عرصه شدند و واقعیت این است که بسیاری از مردم به درخواست آن‌ها، تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند.
 
کاظمی همچنین اظهارداشت: البته نباید نقش و سهم گفتار و رفتار خود روحانی را نیز دست کم گرفت. چرا که در مناظره‌ها مطالبی را عنوان کرد و حرف های جدیدی زد و به همین دلیل مورد توجه لایه های مختلف جامعه قرار گرفت.
 
 آقای روحانی بی توجه به اظهارات کلیشه ای، سعی کرد تا با در نظر گرفتن مطالبات عمومی به سؤالات اذهان عمومی پاسخ بگوید. به گونه ای که خیلی از تحریمی ها به واسطه رفتار روحانی، تصمیم شان را عوض کردند و به مردم دنیا این پیام رادادند که برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان حاضر به انجام هر کار و پرداخت هر هزینه ای هستند.
 
وی با بیان این که « مشارکت 72 درصدی ازاستاندارد های  بین المللی بالاتر است » نتیجه گرفت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و رییس جمهور منتخب هم به واسطه رای بالا، حتما در شرایط و فضای خوبی کار خود را شروع خواهد کرد و ادامه خواهد داد.
کاظمی در تحلیل آرای حسن روحانی گفت:  رای 18 میلیونی به روحانی مشخص می‌کند که آن‌ها از شرایط موجود ناراضی و دنبال این بودند که وضعیتشان بهبود یابد، به همین دلیل به رای خود را به نام کاندیدایی نوشتند که نظرات و نگاهی مخالف با  دولت فعلی داشت. خوشبختانه این ظرفیت در جامعه و جمهوری اسلامی به وجود آمده است که ما میدان را به مردم بدهیم تا آن‌ها بتوانند اظهارنظر کنند.
 
این چهره با توجه به اشاره به مباحث  مطروحه پیرامون  اصولگرا یا اصلاح طلب بودن رییس جمهور منتخب و دولت آتی گفت: به نظر من مردم   در این چند سال با تمام وجود هزینه های افراط را حس کردند و به اعتدال و تدبیر رای دادند و دنبال این هستند تا مشکلات موجود به پایین‌ترین حد ممکن برسد تا از این طریق آرامش و البته آسایش برای عموم فراهم شود.
 
به گفته وی در حال حاضر اقتصاد ویران، مشکلات فرهنگی اوج گرفنه و صنعت فلج شده و دقیقا به همین دلیل و به حکم منطق، مباحث بی فایده و دعواهای سیاسی را باید کنار بگذاریم تا با تکیه بر پتانسیل‌های موحود بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بدهیم.
 
پرویز کاظمی در پایان اظهارات خود گفت: این روزها همه این بحث را مطرح می‌کنند که دولت آقای روحانی قرار است همه مشکلات را برطرف کند و به همین دلیل امید بالایی در سطح جامعه به وجود آمده است.  اما نباید فراموش کرد که  مشکلات به قدری زیاد است که نمی‌توان انتظار داشت، بک شبه همه چیز درست شود .باید به دولت یازدهم فرصت کافی داد تا بتواند با رویکرد منطقی برنامه های خود را پیش ببرد