۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

ذخایر معدنی ایران چقدر است؟

وجیه اله جعفری به مناسبت دهم تیر(روز ملی صنعت و معدن) گفت : حدود 7 هزار و 900 معدن داریم که بیش از 5 هزار و 400 معدن فعال است.
کد خبر : ۱۲۰۱۴۵
صراط: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، ذخایر قطعی معدنی ایران را بیش از 40 میلیارد تن اعلام کرد و از مزایده اکتشاف معادن در نیمه دوم امسال خبر داد.
 
وجیه اله جعفری به مناسبت دهم تیر(روز ملی صنعت و معدن) گفت : حدود 7 هزار و 900 معدن داریم که بیش از 5 هزار و 400 معدن فعال است.
 
وی بومی سازی، صنعت فرآوری و اکتشافات جدید در کشور را از دستاوردهای دولت اعلام کرد وگفت : امکان سرمایه گذاری های جدیدی در این حوزه بیشتر شده است.
 
جعفری  افزود: دولت کارگروه توسعه بخش معدن را تشکیل داده و ستاد اجرایی با مسئولیت استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور ایجاد شده است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تسهیلات این ستاد به بخش اکتشاف، استخراج، فرآوری، تجیهز، نوسازی و بهره برداری  اختصاص می یابد.
 
جعفری گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه و قانون اصلاح معادن نیز پنجره واحد دیده شده  است که در برنامه های ستاد قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد : بخش معدن یکی از پتانسیل های واقعی کشور است و بیش از 68 نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور داریم و امکان اینکه تا 80 ماده هم باشد، وجود دارد، همچنین حدود 40 میلیارد تن ذخیره شناخته شده در کشور وجود دارد که بیش از 390 میلیون تن در سال 91 استخراج و بهره برداری شده است.
 
جعفری افزود: بخش عمده ای از تامین مواد اولیه صنایع معدنی ما در بیش از 22 هزار واحد انجام می شود که 620 هزار نفر در آن کار می کنند.