۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰

افشای جزئیات جاسوسی آمریکا از چاوز

پورتال گلوبالیست ایتالیا اعلام کرده است که ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۶ زمانی که هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا به رم، پایتخت ایتالیا سفر کرده وی را تحت نظر داشته و اخبار و اطلاعات او را به این سازمان مخابره می کرده‌اند.
کد خبر : ۱۲۰۲۰۷
صراط: ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۶ زمانی که رئیس جمهور فقید ونزوئلا به ایتالیا سفر کرده بود، او را تحت نظر داشته‌ و اخبار و اطلاعات وی را به سازمان مخابره می کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری اسپانیایی زبان«تله سور»؛ پورتال گلوبالیست ایتالیا اعلام کرده است که ماموران آژانس امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۰۶ زمانی که هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا به رم، پایتخت ایتالیا سفر کرده وی را تحت نظر داشته و اخبار و اطلاعات او را به این سازمان مخابره می کرده‌اند.

گلوبالیست در این خصوص گفت: جاسوسی از چاوز یک هفته به طول انجامید، در آن زمان این سازمان از دستگاه‌های شنود بسیار پیشرفته وبا ارزش برای جاسوسی از چاوز استفاده کرده است.

مطابق با گزارش ارائه شده در "راشا تودی" جورج بوش که رئیس جمهور وقت آمریکا و دشمن سرسخت چاوز بوده است در این جاسوسی دست داشته و تمام تلاش خود را به کار می گرفته است تا تمام جزئیات در مورد دشمن خود را بداند.

مطابق با این گزارش نام عملیات به‌کار گرفته شده برای این جاسوسی " جاسوسی الکترونیکی هوشمند" نام داشته است.

این عملیات از طریق امواج رادیویی صورت می‌گرفته است و از این طریق ماموران بدون نیاز به نصب هیچگونه میکروفونی می توانستند از فاصله بسیار دور نیز صدای اشخاص را به راحتی تشخیص دهند.

بر اساس این گزارش یک روز پیش از رسیدن چاوز به ایتالیا دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی در رم به پرواز درآمده بودند که این هواپیماها توسط ماموران سیا که در سفارت آمریکا در رم به‌سر می‌برده‌اند کنترل می‌شده‌اند.

گلوبالیست اعلام کرده است که این روش جاسوسی در سال ۲۰۰۹ در نشست گروه ۲۰ در لندن رونمایی شده است و همچنین خاطر نشان کرده است که که ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا نیز در مدارک خود به آن‌ها اشاره کرده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: آمریکا چاوز صراط