۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳

اولاند آمریکا را تهدید کرد

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد تا زمانی که واشنگتن برای توقف برنامه جاسوسی‌خود تضمین ندهد، نمی توانیم وارد مذاکرده یا معامله با این کشور شویم.
کد خبر : ۱۲۰۲۳۰
صراط: فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امروز(دوشنبه) گفت:« تا زمانی‌که واشنگتن بر توقف برنامه جاسوسی خود تضمین ندهد، نمی توانیم وارد مذاکرده یا معامله با آمریکا شویم.»

وی افزود این تصمیم از طرف دولت فرانسه و کشورهای اتحادیه اروپا اتخاذ خواهد شد. رئیس جمهور فرانسه همچنین تاکید‌کرد که آمریکا فورا باید اقدامات جاسوسی خود را متوقف کند.

اتحادیه اروپا ضمن خصمانه خواندن اقدام آمریکا به جاسوسی از نمایندگی های دیپلماتیک این اتحادیه توضیحات مقامات آمریکایی را در این زمینه خواستار شده است.

برخی از سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا اعلام کردند تا زمان ارائه توضیحات بیشتر آمریکا در این زمینه، توافقنامه تجارت آزاد بین واشنگتن و اتحادیه اروپا باید متوقف شود. آغاز مذاکرات تشکیل منطقه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا برای ماه ژوئیه برنامه ریزی شده بود که با افشاگری برنامه جاسوسی آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

همچنین در اعتراض به این حرکت، آلمان امروز سفیر آمریکا را احضار کرد. سخنگوی دولت فرانسه نیز امروز گفت در صورت صحت جاسوسی دولت آمریکا از نمایندگی‌های کشورهای اروپایی در واشنگتن، وضع بسیار نگران کننده خواهد شد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم